Dobrovolski: Ciobanu – idol, Tegleațov – fotbalistul secolului !



Selecționerul naționalei Moldovei, Igor Dobrovolski, își amintește despre perioada junioratului. Dobrovolski spune că mergea la toate meciurile echipei Nistru Chișinău, formație la care visa să joace când va fi mare.

Ciobanu – idol

”Când învăţam la şcoala-internat cu profil sporti din Chişinău mergeam la stadion ca să-l văd pe Ciobanu. Era idolul copiilor din acele timpuri. Îi spuneam ”Ze Maria” şi îl cunoşteau toţi. Un timp a fost şi idolul meu”, spune Dobrovolski despre președintele FMF.

Fotbalistul secolului – Gheorghe Tegleațov

Dobrovolski nu este, însă, de acord că Ciobanu a fost cel mai bun fotbalist moldovean al secolului trecut, distincție pe care a primit-o de la Asociația de istorie și statistică a fotbalului.

”Cred că titlul de fotbalistul secolului în Moldova trebuia să-i revină lui Gheorghe Tegleaţov. A fost un jucător mai bun decât Ciobanu. Deşi mă consider un reprezentant al fotbalului moldovenesc, nu sunt supărat că nu mi-au dat mie acest titlu. Am plecat de tânăr de aici şi, probabil, au considerat că n-am făcut prea mult pentru imaginea fotbalului din Moldova. Cu toate că peste tot pe unde mergeam mi se spunea “moldovan”, se mai scapă cu vorba Dobrovolski.

Probabil, trebuia să joc doar la Nistru ca să fiu ales cel mai bun din Moldova

”M-am născut în regiunea Odesa, iar naţionalitatea mea este “hahol”. De la 10 până la 17 ani am învăţat să joc fotbal în Moldova. Pentru selecţionata Republicii Sovietice Moldoveneşti am jucat peste 30 de meciuri şi am marcat, cred, 8 goluri. Sau poate chiar mai mult. Atunci nu mai calculam. Am luat şi locul doi la Spartakiada Popoarelor. Pentru Nistru am jucat 17 meciuri pe când aveam doar 17 ani. Am marcat în acel sezon 14 goluri şi imediat m-au transferat la Dinamo Moscova. Am fost la Jocuri Olimpice, campionate mondiale şi europene, am jucat la Olympique Marseille cu care am fost campion al Franţei, Atltico Madrid şi alte echipe din Europa… Probabil trebuia să joc doar la Nistru ca să fiu ales fotbalistul secolului în Moldova…”, se agită Dobrovolski.

Comentarii

  1. Eu chiar sincer nu-mi amintesc cum juca Ciobanu, de Dobrovolschii imi amintesc, ca jucator as zice era destul de bun, pe acele timpuri, ce iar da lui sa fie ales fotbalistul secolului, mai nimic, mai bine ar antrena nationala in asa mod ca sa fie ales antrenorul secolului, ei Dobrik, слабо?

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce spuneam eu... Inseamna ca au fost si altii mai buni ca Ciobanu? Eu am auzit ca si Tincler a fost mai bun

    RăspundețiȘtergere
  3. Tincler a fost singurul fotbalist moldovean care a fost inclus in primii 33 de URSS, prin 1967 daca nu gresesc

    RăspundețiȘtergere
  4. Cineva imi povestea de Ciobanu...Un mare actor...cadea pe jos ca nimeni altul...ca lacatus daca stie cineva...

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu nu l-am vazut, dar bunelul meu, Dumnezeu sa-l ierte, spunea despre Ciobanu ca a fost idolul lui... Ca jucator, bineinteles

    RăspundețiȘtergere
  6. ei Victore, mie imi placea mult cum juca Lacatush, nu trebuie de spus ca era rau jucator, dar de Ciobanu nu-mi amintesc, insa voi cauta pe net in arhiva daca imi va spune cineva unde a activat ciobanu in ce perioada

    RăspundețiȘtergere
  7. Aurina, Ciobanu a jucat toata viata la Nistru Chisinau. A fost unul dintre putinii moldoveni care jucau la Nistru. Restul erau veniti de prin toate colturile URSS. Lumea spune ca a fost un jucator foarte bun. Nu degeaba l-au poreclit Ze Maria, dupa numele unui mare fotbalist brazilian. Totodata, multi contesta faptul ca anume Ciobanu a fost desemnat fotbalistul secolului in Moldova...

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Taxele de participare în campionatul Moldovei la fotbal și achitarea arbitrajului

7 lucruri înainte de meciul secolului

Victoria istorică a Moldovei asupra Poloniei. Cum am văzut-o din tribune