”Frumoasele noastre duminici”...

Cât de frumos a ales Ioan Chirilă titlul pentru o carte pe care am citit-o de 3 ori și tot aș reciti-o cu plăcere. Chiar dacă am trăit în diferite epoci, m-am regăsit de atâtea ori în pielea Patriarhului presei sportive, absorbând cu sufletul la gură rând după rând din ”Frumoasele noastre duminici”...

Cred că perioada în care am activat la Pro TV a fost cea mai frumoasă din scurta carieră de jurnalist sportiv, care a început acum 15 ani, în septembrie 1994, la ziarul Fotbal Hebdo. Mai ales la început, când făceam tandem cu prietenul Sergiu Reniță. Alergam de dimineață până seara. Nu ne scăpa absolut nimic. Niciun eveniment, niciun meci oficial sau amical. Tot sportul moldovenesc se dădea la Pro TV (nu ca acum – doar știri străine). Până și agențiile de presă preluau știrile din sport de la noi! Îmi plăcea la nebunie ceea ce fac...
Pentru că nu aveam zile de odihnă decât atunci când ne îmbolnăveam, duminicile noastre le petreceam pe stadioane, săli de sport sau în aeroport. De ce aeroport? Pentru că de fiecare dată întâlneam echipele vizitatoare imediat după aterizarea în Chișinău, ca să fim primii care luăm o reacție de la adevăratele vedete ale sportului. Astfel i-am cunoscut pe Henrik Larson (foto), Fredrik Ljungberg, Paulo Maldini, Jurgen Klinsmann, Lothar Matthaus și alte vedete de top-class.

În timp ce toată lumea duminica se odihnea, noi alergam ca nebunii după știri și interviuri. Pentru că majoritatea evenimentelor sportive se desfășoară în week-end, duminicile deveneau cele mai grele zile, dar și cele mai frumoase. Câte duminici, atâtea amintiri. Frumoasele și nebunaticele noastre duminici.

Sper ca într-o zi să refac tandemul cu Sergiu. Poate vom avea și noi vreodată presă sportivă adevărată în Moldova.

Comentarii

  1. Mi-au trecut fiori cand am citit aceste randuri...Oare ce jurnalist sportiv de la noi mai face asta acum?

    RăspundețiȘtergere
  2. Sahtior-Poli Timisoara 2-2 , violetii au reusit un rezultat bunicel care reprezinta tot odată primul punct scos de Sahtior cu echipele romănesti in cupele europene.Chiar dacă e o mare echipa Sahtior nu a avut parte decat de infringeri din partea echipelor românesti 0-1 cu Rapid si 2-3 cu Dinamo , stilul speculativ al românilor se pare ca ii incomodeaza vizibil pe ucraineni.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi-ai atins coarda sensibila prietene! Ce n-as da sa mai traiesc acele vremuri. Grele, cu enorm de multa munca, dar frumoase de tot!!! Sper si eu ca intr-o zi sa reusim sa mai facem tandem, de ce nu in presa sportiva! Multa bafta. Felicitari pentru blog!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Taxele de participare în campionatul Moldovei la fotbal și achitarea arbitrajului

7 lucruri înainte de meciul secolului

Victoria istorică a Moldovei asupra Poloniei. Cum am văzut-o din tribune