Naționala - șansa noastră de afirmare

Am văzut azi un film dedicat fotbalului moldovenesc. Un film slăbuț, chiar foarte slab, salvat doar de unele episoade din scenariul artistic. Din tot acest film mi-a rămas în memorie un fragment din interviul lui Ion Caras. Nu sunt un admirator de-al lui Caras și am motivele mele să nu fiu. Poate voi scrie și despre asta vreodată. Dar am reținut cuvintele lui pentru că aici spune un mare adevăr. Și anume: De la începutul anilor 90 și până spre finalul deceniului campionatul Moldovei de fotbal a înregistrat o creștere continuă, până când au început să se transfere ”afară” cei mai valoroși jucători. Odată cu plecarea jucătorilor de valoare la cluburi mai tari de peste hotare, campionatul intern a început să regreseze. În schimb, în urma exodului celor mai buni fotbaliști, a avut de câștigat echipa națională, care în alte condiții avea să fie și mai slabă.

Concluzia. Din lipsă de bani, fotbalul nostru are de ales între a avea un campionat tare și o națională slabă sau invers. Unii îmi vor reproșa pe bună dreptate că nu poți opri jucătorii să plece la o echipă mai bună și la un salariu de zeci sau sute de ori mai mare. Nu poți. Și eu m-am gândit la asta. În concluzie, mă repet, avem o singură șansă de afirmare: la nivel de echipe naționale.

Comentarii

  1. Sandule hai sa fim seriosi....sa nu ne pacalim pe fata ca cica au plecat jucatorii buni,atita timp cit vor exista blaturi gen Olimpia-Dacia(meciuri campionat si cupa)nu vom putea niciodata sa avem jucatori buni la echipele moldoveneshti.
    Apropo tias recomanda ca in calitate de jurnalist sportiv sa scrii un articol despre blaturile din Divizia Nationala.Intra in contact si cu casele de pariuri online de nivel international....si intreaba de ce joi Olimpia avea cota 5 iar vineri pina cu 20 min inainte de meci meciul a fost blocat iar mai apoi lau deschis insa deja cu Olipmia devenita brusc favorita cu coef 1.90 fata de 2.65 a dacilor.Apropo ca indiciu,iti garantez ca Dacia va trece mai departe in Cupa.Stiu de la surse sigure.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Taxele de participare în campionatul Moldovei la fotbal și achitarea arbitrajului

7 lucruri înainte de meciul secolului

Victoria istorică a Moldovei asupra Poloniei. Cum am văzut-o din tribune