Cât ne mai prostesc ăștia?

Mă uit la politicienii noștri și mă apucă isteria. Cât poți să prostești lumea?...

Mi-am amintit de Anatol Zolotcov, viceministrul construcțiilor, care spunea la Arena Publika despre o comisie creată pentru depistarea terenului unde se va construi Stadionul Republican. Au trecut vreo 4 luni de atunci, iar ăștia tot depistează... La anul și la mulți ani!

Ieri am asistat la o conversație între câțiva oameni de sport. Îi numesc așa, fără detalii. Unul dintre ei, bine, îi spun numele că oricum a afirmat că știe toată lumea despre asta, Victor Peicov, n-a fost niciodată la vot! Cel puțin așa se jură vicepreședintele CNO. Peicov spune că nu se duce la vot pentru că nu vede niciun politician demn de încredere. Și câtă dreptate are!

Atletismul moldovenesc a scos un picușor capul în lume. Luchianov, prietenul meu, s-a zbătut sărmanul să ia o medalie. 90% din pregătire a făcut-o pe banii lui. Dar are deja o vârstă respectabilă, când e cam greu să mai faci performanță. Pe de altă parte, surorile Marghiev, în special Zalina, au un mare viitor! Dar s-ar putea să le pierdem. Pentru că oamenii de la Federație, dar și Statul sunt incapabili să găsească bani pentru sport. Între timp, văd că tot mai mulți politicieni încep să apară prin topurile celor mai bogați oameni din Moldova.

Ministrul Cebanu este un baiat simpatic. Chiar să știți că vorbesc serios: e un tip educat și inteligent. Dar mult prea preocupat de politică. Plus că nu știe cu ce se mănâncă sportul. Și nici nu are forța să se bată cu monștrii politici din Guvern pentru a scoate mai mulți bani pentru sport. Deși a încercat. Cred că nici el nu s-a gândit la început că îi va fi așa de greu. A fost aruncat în focul luptei și acum toate mitralierele sunt pe el. Sincer, mi-i milă de Ionică. Ar trebui să mai lase costumul și să meargă la sălile de antrenament, să discute acolo cu antrenorii, cu sportivii. Nu la minister. Că n-ai niciun merit pentru performanțele lor!

Culmea! Pe o criză financiară globală, într-o sărăcie teribilă, sportul moldovenesc se menține la un nivel satisfăcător. Cât ne va mai ține?...

Comentarii

  1. Domnu Sandu, ai trecut la politica?
    Nici eu nu-i iubesc, dar ce sa-i faci, trebuie sa-i votam, ca altii nu avem

    RăspundețiȘtergere
  2. Am fost aproape intotdeauna la vot. Chiar daca nu o merita.
    N-am trecut la politica. Cand voi trece, o sa anunt oficial

    RăspundețiȘtergere
  3. Desigur Sandule, "nu ai trecut la politică", dar asa, un pic de noroi aruncat in guvern, tocmai acum când cel mai lung politician de pe plaiurile mioritice s-a plâns si el ca nu este lasat sa stea pe un anumit fotolui râvnit de el. Si te-ai revoltat si tu asa un pic, cam din senin, când o puteai face orcând pâna acum si oricând după si nu e vinovat Ionica, ci Guvernul. Cine e seful Guvernului?
    Sandule, mai mult profesionalism si mai putine executari la suflul Vântu-lui.

    RăspundețiȘtergere
  4. poti da niste cifre, cat costa pregatirea unui atlet/inotator/gimnast etc de performanta? dar a unuia mai mic? cam cum se impart costurile, cat da federatia, clubul, cat pune sportivul, cat costa o pregatire in strainatate?

    RăspundețiȘtergere
  5. Valentin, nu invinui pe altul de ceea ce faci tu. Nu toata lumea scrie la comanda cum faci tu. Eu n-am si nici n-am avut nicio treaba cu politica. Cu atat mai putin cu Vantu despre care am auzit doar din ziare. E ultima data cand iti raspund pentru ca vad ca scrii aici doar aiureli.

    Nu e vorba doar de guvernul Filat. Toate guvernele de pana acum au fost la fel in raport cu sportul: indiferente. Si Tarlev, si Greceanii (care se citeste Voronin), si Sturza, si Braghis, si Sangheli, si care au mai fost. Comunisti, liberali, democrati - pentru mine au toti o singura culoare: culoarea minciunii

    RăspundețiȘtergere
  6. Citesc presa internationala on-line si ma mir ca in timp ce ziaristii straini sunt incantati de performantele moldovenilor, ai nostri ori afla cu mare intarziere, ori nu mai scriu nimic. Iata nu demult am citit un articol in presa spaniola conscarta in intregime unei stinere sportive de la noi care la campionatul deschis la tenis de camp al Spaniei printre cadeti a ocupat locul I devenin campioana. Sa fii campioana la tenis in Spania ceva inseamna. Nu voi divulga numele sportivei - mai miscatzi un pic si voi vreun deget - RUSINE sa dati informatii despre sportivi din Patagonia si sa nu depuneti efort pentru a nu prezenta rezulultatele sportuivilor nostri.

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu mai spune. Si eu citesc presa internationala online si n-am vazut nicio sursa veritabila care sa dea asa ceva. Poate presa din Patagonia a dat vreo stire.

    Turneu de cadeti? Stii cate turnee de cadeti (copii) se fac la toate genurile de sport??? Zeci de turnee in fiecare saptamana. Tu crezi ca ele intereseaza pe cineva? Turneele intre copii intereseaza doar pe parintii copiilor. Imi imaginez ce parinti are acel copil care isi permite sa mearga la un turneu in Spania. Cred ca are el parte destula de atentie, nu e necesar chiar peste tot sa apara.

    RăspundețiȘtergere
  8. Venho agradecer a visita no meu blog, e congratular o autor desse grande website.

    Divulgar o futebol de vocês ao redor do mundo é algo muito importante, continuem!

    Abraços!

    Equipe Loucos Por Futebol (Brasil)

    RăspundețiȘtergere
  9. am vazut emisiunea de azi cu luchianov care mi-a facut o impresie foarte buna. moderatoarea insa... CATASTROFA, ca de obicei, de altfel.

    RăspundețiȘtergere
  10. Sandu, ma uit ca inca n-ai scapat de anonimi cu gura mare, care neavand ce face mananca rahat cat pot. Cat de ridicoli pot fi unii??? De exemplu cel ce semneaza cu numele Valentin. hallo, amortiyule, trage-ti doua palme si fa un dus! Tu stii ce inseamna un blog? Poate nu stii? Blogul este un spatiu unde o persoana scrie ce vrea, cum vrea si despre ce vrea. Tu ceri profesionalism? Cine esti tu sa ceri aici fie ce-o fi? Esti patronul lui Sandu si nu stie nimeni? Hai pa! Mars!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Taxele de participare în campionatul Moldovei la fotbal și achitarea arbitrajului

7 lucruri înainte de meciul secolului

Victoria istorică a Moldovei asupra Poloniei. Cum am văzut-o din tribune