Și-au vândut vaca din prostie

”Am vândut vaca și un lot de teren ca să putem trimite fata la Singapore”, au spus La Publika TV părinții sportivei Iulia Leorda, medaliată cu argint la Jocurile Olimpice pentru tineret.

Eu zic că este o aberație totală și o dramatizare exagerată, probabil, cauzată de frica acelor țărani că ar putea rata suma de 15.000 de euro promisă de Guvernul Filat pentru o astfel de performanță. Niște părinți care vor să-și scoată frustrările prin odrasla lor sau mai bine zis prin banii acesteia. Cum n-ai da, Iulia are doar 16 ani și este greu de crezut că 15 mii de euro vor ajunge pe mâna ei. Mai degrabă părinții își vor cumpăra loturi de pămând de pe acei bani, că de vândut, la cum arată sărăcia lor, e greu de crezut că au avut mai mult decât un petic de pământ arabil, cuvenit fiecărui țărat după destrămarea kolhozurilor.

Să nu mă înțelegeți greșit. Eu NU bat în părinții sportivei pentru că aceștia sunt săraci. Vorbesc despre faptul că aceștia mint atunci când spun că au vândut tot numai ca fiica lor să ajungă la Singapore. Și cum au făcut ei acest lucru? I-au cumpărat cumva bilet de avion? Nu. I-au plătit cazarea și hrana? Nu. I-au plătit cantonamentele? Nu. Atunci, cum? Pe ce au cheltuit părinții banii luați de pe vacă și de pe lotul de pământ?

Iulia Leorda, la fel ca și ceilalți sportivi care au reprezentat Moldova la prima ediție a Jocurilor Olimpice pentru tineret, a plecat la Singapore pe banii Comitetului Național Olimpic. La fel și cele 2 cantonamente înainte de Olimpiadă au fost plătite tot de CNO. În total, Comitetul Olimpic a alocat circa 1 milion 600 de mii de lei pentru pregătirea și deplasarea sportivilor moldoveni la Singapore.

Pe lângă asta, CNO le-a dat sportivilor câte 200 dolari - bani de buzunar!

În plus, Iulia Leorda a obținut permisul de a participa la Singapore la solicitarea CNO, într-un program special al Comitetului Internațional Olimpic, și NU la turneele de calificare.

De ce am scris despre toate aceste lucruri? Pentru că am spus mereu lucrurilor pe nume. Și pentru că mă mir cât de zgârciți pot fi unii și cât de superficiali pot fi alții.

Comentarii

  1. Sandu, baietii tai de la Publika o dau cam des in bara. Cu 2 zile in urma au mai spus o prostie despre canoisti. Mai verificati ce va spun unii. Nu dati toate interviurile ca deveniti penibili.

    RăspundețiȘtergere
  2. 1. "Părinţii sportivei au vândut un lot de pământ şi vaca doar ca Iulia "SĂ AJUNGĂ" la cea mai importantă competiţie internaţională din carieră"

    cu sensul de a ajunge sa participe, nu neaparat pentru aceasta deplasare

    @anonim 2. Sa verifici ce spune si isi asuma presedintele federatiei de canotaj?

    RăspundețiȘtergere
  3. Astfel pot sa spun si eu ca am vindut casa si masina numai ca sa ma duc in vacanta in Antalia.
    Victor, explicatia este pentru copii de la gradinita. Voi ati defaimat reputatia unor oameni, iar asta nu e bine de loc

    RăspundețiȘtergere
  4. E declaratia unor oameni, ce pot eu sa fac, sa nu bag asta daca ei au spus-o?

    RăspundețiȘtergere
  5. Săndele ,timpul nu-mi permite să intîrzii prea mult.Oricum te citesc aproape zilnic.Sunt din partea dreaptă a Prutului(născut pe malul rîului Moldova, am doar 56 de ani,sunt de formatie tehnica) Te rog sa dai o căutare pe Google cu FC Gangsteri + Elvetia.Astept sa comentezi după!

    RăspundețiȘtergere
  6. Am citit asta cu FC Gangsteri si am lasat deja un comentariu despre articol in una din postarile anterioare.

    Ce tine de subiectul de la Publika am spus tot in articol. Nu mai am ce adauga. Doar ca baietii sunt inca foarte tineri si le mai scapa unele lucruri, dar nu din rea vointa, ci pentru ca sunt uneori prea epuizati. Nu uitati ca avem 14 buletine de sport pe zi, de la 5 la 12 minute. Dati-le crezare si ei o sa va rasplateasca cu cele mai bune stiri. Pana la urma nu greseste doar cel ce nu face nimic.
    Ce tine de "baietii mei", da, este asa. Numai ca de ceva timp eu nu ma mai ocup de stiri, ci doar de emisiunea de duminica si editiile speciale.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Taxele de participare în campionatul Moldovei la fotbal și achitarea arbitrajului

7 lucruri înainte de meciul secolului

Victoria istorică a Moldovei asupra Poloniei. Cum am văzut-o din tribune