Echipa copilăriei mele

Sheriff - Dinamo Kiev

În copilărie, când abia începeam să mă îndrăgostesc pe viață de fotbal, țineam cu Dinamo Kiev. Era echipa mea de suflet. M-am născut în URSS, iar Dinamo Kiev era un simbol al fotbalului sovietic - cel mai titrat club din Imperiu. Am crescut cu Blohin, Demianenko, Ceanov, Bessonov, Zavarov, Protasov, Letovcenko, Raț și alți kieveni, care formau scheletul pentru ”Sbornaia”, conduși de pe banca tehnică de regretatul Valeri Lobanovski. 
Îmi amintesc cât de intens trăiam derbyurile cu Spartak Moscova și cum scriam într-un caiet gros, de 4 copeici, clasamentul după fiecare etapă, marcatorii golurilor și cel mai bun jucător al meciului, versiunea personală. La sfârșitul anilor 80, în URSS, fotbal se dădea la televizor mai puțin decât dă acum Moldova 1. Mult mai puțin. Se transmiteau doar meciurile selecționatei și partidele din cupele europene, care erau mult mai puține (se juca după un sistem mai simplu), plus câteva meciuri mai interesante din campionat. De aceea așteptam cu sufletul la gură fiecare meci la TV, iar când în sat se mai stingea lumina (asta se întâmpla de fiecare dată când ploua), copil fiind plângeam din cauză cu nu puteam să văd meciul. 
Acum 20 de ani URSS s-a destrămat. Moldova a devenit stat independent, la fel și Ucraina, Rusia, etc. Încet-încet, fără să observ, am încetat să mai fiu suporter al lui Dinamo Kiev. În anii 90, odată cu tendința de românizare, m-am apropiat cu sufletul definitiv de Steaua. Apoi, după ce Spiridon a ajuns la Șahtar, am început să țin cu echipa din Donețk. Astfel anii și istoria au șters orice urmă de suporter kievean din mine. 
Joi, Dinamo Kiev joacă la Tiraspol cu Sheriff în grupele Europa League. Dinamo Kiev - echipa copilăriei mele...      

Comentarii

  1. Si eu am tinut cu Dinamo Kiev in anii 1997-1999 cind aceasta echipa juca fotbal.Acea echipa cu Shevchenco,Rebrov,Lujnii,Calitnitev,Gusin se batea de la egal la egal cu toate fortele europei.Nu pot uita dubla cu Barcelona din toamna lui 1997 cind extraterestrii au fost adusi cu picioarele pe pamint 3-0 la Kiev si 4 la 0 in Spania.Acel sezon de vis 1998-1999 cind echipa lui Lobanovschi a jucat o semifinala de Liga Campionilor.Mama mama ce vremuri si ce fotbal.

    RăspundețiȘtergere
  2. Super!!! Amintiri... Eu ascultam la radio meciurile cu Dinamo Kiev - a fost si asa ceva.
    Sandu, pentru cine vei tine pumnii joi?

    Eduard

    RăspundețiȘtergere
  3. Sandu te-as intreba pina in ce an ai tinut cu Dinamo Kiev.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred ca pana prin 1992-93, nu-mi mai amintesc exact, pentru ca pasiunea pentru Dinamo a trecut treptat

    RăspundețiȘtergere
  5. Sandu ce se aude ku Calincov,a semnat totushi?

    RăspundețiȘtergere
  6. Calincov semneaza maine cu Dacia, dupa antrenamentul de dimineata.

    RăspundețiȘtergere
  7. Sandu fa te rog o prognoza, nu prea cred in Sheriff, 1-2 parerea mea.

    RăspundețiȘtergere
  8. Va fi egal, 0-0 sau 1-1 :)
    este doar un pronostic

    RăspundețiȘtergere
  9. 0-1! rezultatul asta este cel mai des pus la pariuri...

    RăspundețiȘtergere
  10. Че ай спус ту, Саня?
    Ромынизаре?
    Аиста-й лимбаж комунист. Комуништий се букурэ кынд читеск аша чева. Фий атент кум те експримь. Сау ту кяр крезь аста?
    Те поменешть кэ те инфлуенцязэ комуништий вениць ла Паблика ТВ... Сау алде Святченко ку руший луй?

    RăspundețiȘtergere
  11. Ну "odată cu tendința de românizare", чи "odata cu incercarea obtinerii independentei si inceputul iesirii de sub cizma ruseasca" (пентру кэ ынкэ ну ам йешит де суб чизма русяскэ о датэ че Армата русэ ынкэ ну с-а ретрас де пе териториул ностру).

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Taxele de participare în campionatul Moldovei la fotbal și achitarea arbitrajului

7 lucruri înainte de meciul secolului

Victoria istorică a Moldovei asupra Poloniei. Cum am văzut-o din tribune