Sunt mândru de echipa mea! Moldova – Finlanda 2-0

După 16 ani, am avut lacrimi de bucurie la un meci de fotbal! Ultima dată s-a întâmplat la meciul Moldova - Țara Galilor 3-2, în toamna anului 1994. Eram copil…

Moldova – Finlanda 2-0

Mister Balint
Gabi Balint și-a câștigat definitiv titulatura de Mister. A găsit cheia pentru mentalitatea moldovenilor și a reușit să-i aducă pe drumul cel bun. I-a mobilizat la maxim și i-a făcut să înțeleagă, probabil, că numai cu o dăruire totală poți juca la națională.
A ales perfect primul ”11”, a făcut la timp modificările, a ales tactica și așezarea ideală în teren. L-a trecut pe Epureanu la mijloc, lăsând apărarea în grija lui Savinov și Bulgaru, care s-au completat de parcă ar fi jucat o viață împreună. Plus extremele Boreț și Bordian, care au strâns de fiecare dată și au ajuns, la fel, ușor (la prima vedere) spre careul oaspeților pentru a centra periculos.
Gabi Balint este un om simplu. Nu cunoaște prea bine fotbalul moldovenesc. Nu atât cât ne-am dori. Dar cunoaște fotbalul în general. Este un MARE campion și asta s-a văzut în jocul echipei. Vineri seara am avut o echipă de campioni. S-a creat impresia că nici Brazilia nu ne putea opri aseară. 

Împăratul Frunză
Viorel Frunză a fost imperial. A fost peste toți la propriu. A câștigat toate duelurile aeriene cu uriașul lui Liverpool. Mai mult decât atât, l-a provocat pe Hyypia să faulteze decisiv, fapt pentru care finlandezul a luat direct cartonaș roșu și a simplificat decisiv ecuația victoriei.
Puțini știu că Frunză a venit acasă din Kazahstan accidentat, cu o săptămână înainte de convocarea lotului. S-a dus din banii lui și s-a tratat timp de 8 zile, timp în care nu s-a antrenat deloc! Au venit cele 3 zile de cantonament înaintea meciului cu Finlanda, timp în care l-a convins pe Mister că merită să fie titular. Și-a dorit enorm să joace și să demonstreze că mulți au pus cruce pe el prea devreme. Și a reușit.
Jucătorul cheie al meciului Moldova – Finlanda 2-0, Viorel Frunză n-a marcat, dar a ținut 90 de minute 2 adversari în spate. A fost pivotul perfect, a pasat, a șutat la poartă, a fost pericolul numărul 1 pentru adversari.

Capitanul Epureanu
Când toți îl vedeau primul stâlp al apărării noastre, Balint l-a pus la mijloc. L-a făcut coordinator de joc! Mi-am zis: E bine că măcar Bulgaru a rămas la locul lui. Știu că Epureanu cunoaște și acest post. A fost și atacant când era la Zimbru. E un jucător polyvalent. Nu degeaba Dinamo Moscova a dat 4 milioane pe el. Un jucător complet. Un exemplu atât pe teren, cât și în afara lui. Puțini au mai rămas din ăștia.
Nu a pasat atât de précis și de periculos ca Eremenko, dar a recuperate de 5 ori mai mult ca vedeta suomi, a alergat de 10 ori mai mult ca jucătorul lui Dinamo Kiev. Și-a făcut treaba din plin și dacă am regretat ceva, a fost doar faptul că noi, suporterii din tribune, nu am știut să scandăm celebrul ”Ole” la pasele consecutive ale jucătorilor noștri într-un moment în care finlandezii erau resemnați. Moldova a fost aseară mica Spanie, iar Epureanu a fost marele (ca statură) Xavi.

Răducioiu din Odesa
Tolica Doroș mi-a amintit aseară de vremurile bune ale lui Răducioiu la naționala României. I-a amețit pe înalții fundași suomi cu driblingurile în viteză, care, se crea impresia, că-l amețesc și pe el. A fost odată ca niciodată când Tolica juca pentru selecționata jurnaliștilor. Acum mă pot mândri că am fost coechipier cu el. Nu mulți se pot mândri cu asta. N-a prea jucat în Moldova. A fost prin Polonia, Azerbaidjan, iar acum a ajuns la Odesa, în liga secundă ucraineană. Dar ce atacant a ajuns! Și ce neșansă pentru el că nu are un pașaport european.
A marcat un gol fabulos, ratând înainte de asta câteva ocazii sau semiocazii similare, cu șuturi de la distanță. Până la urmă a nimerit-o. Exact acolo unde și-a dorit. Bravo, Tolica!

Del Piero al Moldovei
Alexandru Suvorov a marcat un gol similar în poarta naționalei de tineret a Finlandei (parcă așa, sper că nu greșesc). A mai înscris astfel de goluri și când juca la Sheriff. Este un Del Piero al Moldovei. Sau cel puțin așa îl alintau suporterii din tribune. A intrat și a marcat. Simplu. Același lucru îl increase și Josan în prima repriză, dar balonul a ocolit de puțin poarta. Lui Suvorov i-a ieșit.
Cârlionțatul, care a făcut școala de fotbal la Ciocana, a mai reușit câteva pase senzaționale, care au rămas nefructificate de coechipieri. A intrat cel mai bine în joc din cei intrați în partea a doua. Ce ironie! Când s-a apropiat să execute acea lovitură liberă, m-am gândit: de ce nu-l lasă pe Frunză, care e și el stângaci? De ce se bagă acest puști? Ei bine, s-a băgat și a marcat. Del Piero al Moldovei.

Moldova 12
Publicul. Al 12-lea jucător, cum se spune în fotbal. A fost senzațional. Îl vedeam pe Mister cum se uita deseori spre tribune. Nu căuta pe cineva special. Pur și simplu admira un public fantastic, care și-a susținut frenetic echipa 90 de minute. Craterul Zimbru clocotea într-una și exploda de fiecare dată când balonul ajungea la poarta adversă. Iar la goluri, la goluri a fost nebunie totală. Cei mai înalți demintari de stat se îmbrățișau cu oameni simpli. Vorbitori de limbă română sau de rusă, nu mai conta. Toți erau fericiți. Moldova învingea Finlanda, iar o victorie la fotbal îi unește pe toți. Cu un astfel de public, jucătorii noștri nu aveau cum să piardă.

foto: www.fmf.md

Comentarii

  1. Sandu iai cam idealizat... :D :D :D
    Oricum Bravo!! Au meritat-o de plin... cei drept eram convins ca batem Finlanda....!!!
    Ii felicit pe toti cu aceasta sarbatoare a fotbalului la noi in tara... Caci asteptarea de 3 ani a fost foarte grea!!! Hai Moldova!

    RăspundețiȘtergere
  2. SUVOROV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. asha impresie ca au cistigat brazilia...stati mai calmi ... vedem ce fac fotbalistii istea cu ungaria.

    RăspundețiȘtergere
  4. Trebuie sa ne bucuram acum, ca cine stie cind se va mai repeta)
    Sandu, am o rugaminte, am incercat noi ca in timpul imnului, sectorul 7 sa ridice hirtiile celea, un 12 alb pe fon rosu,nu stiu daca s-a primit, nu gasesc nicaieri poze, ne ajuti?

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu stiu nimic de poze, dar am vazut ceea ce spui tu. N-am inteles de ce alb?

    RăspundețiȘtergere
  6. Sandu, vaseawolf are deplină dreptate. Un pic idealizat, dar merită.
    John Doe, bravo. Poze vor apărea pe facebook cred eu.
    Sandu, am înțeles că pavel ciobanu a declarat înaintea meciului că nu avem șanse cu Finlanda, așa e?

    RăspundețiȘtergere
  7. Un joc frumos cu victorie clara! In sfirsit!

    RăspundețiȘtergere
  8. Eugen,
    Pavel Ciobanu a fost mai rezervat, dar asta nu inseamna ca el nu si-a dorit foarte mult victoria. Fiecare are parerea lui. Sincer, nici eu nu am crezut ca-i batem. Mai mult, chiar daca n-am spus-o, eram sigur ca nu avem sanse in fata finlandezilor

    RăspundețiȘtergere
  9. Felictiari nationalei Moldovei si a lui Balint !Ne-au facut pe toti putin mai fericiti!
    Apropo..SANDULE..eu am ghicit scorul de 2:0 pentru Moldova:) cred ca merit un premiu simbolic :)) FORZA MOLDOVA&BALINT!

    RăspundețiȘtergere
  10. Bine, Cornele! :)
    cu aceasta ocazie, se face! :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Si eu cred ca Frunza a fost unul dintre cei mai buni oameni de pe teren, deoarece a tinut tot timpul doi fundasi dupa el si a mai si fost unul dintre putinii nostri jucotori ce le-a facut fata fizic finlandezilor.

    Nu pot sa inteleg de ce multi il critica pe Frunza, dar eu cred ca daca el nu era in teren rezultatul era cu totul altul.

    RăspundețiȘtergere
  12. Fonul era rosu, cu alb literele, sa fie mai clar, mai citet. Sa stii cite versiuni am auzit acolo, si rosul comunistii, si albul ca ne predam)) Oamenii au fantazie bogata, nu trebuie de cautat un sens ascuns, el nu exista)
    Despre jucatori nu pot spune nimic, practic nu am vazut meciul, Balint a facut echipa, el e eroul serei.

    RăspundețiȘtergere
  13. Mie mia placut foarte tare Doros,sa zbatut mult in fata,a alergat foarte mult,a pasat,a sutat,a driblat,sa retras multe ori si lua mingi de la centru,e remarcatul meu inca de la meciul cu Georgia cind lam vazut prima data.Sandu stii cite ani are?si cite goluri a dat sezonul trecut la echipa pentru care a jucat?chiar mii interesant,Frunza la fel a fost bun,insa mi se pare ca pe final de la golul lui Doros,era foarte obosit,parerea mea ca el ar fi trebuit sa fie schimbat si nu Doros,deoarece se vedea clar ca deja era cazut fizic,dupa un meci in care sa zbatut mult.Iar Doros inca mai avea forta,si alerga.

    RăspundețiȘtergere
  14. Felicitari!
    Trebuie insa remarcat ca acel cartonaş roşu primit de Hyypia pe finalul primei reprize a jucat un rol extrem de important în economia jocului, iar atacantii finlandezi nu au contat deloc!

    RăspundețiȘtergere
  15. Daaa,super meci in sfirsit amu sint mindru ca sint MOLDOVAN .Daca jucam asa si in continuare cred ca avem sanse mari sa scoatem inka multe puncte.
    Si inka ceva Sandu cred ca cam cu Frunza ai exagerat ,lai facut prea mare,a jucat bine dar oricum sa nimeresti in offside de vreo 10-15 ori intrun meci ii cam mult,da in rest a jucat bine ,Bravo sper so tina asa si mai departe.SUCCES MOLDOVEI in ungaria sper macar 1 punct sa scoatem ca putem .BAFTA BALINT. HAI MOLDOVAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  16. moldova va pierde cu ungaria la diferenta mai mare de 2 goluri.

    ATIT ... MAI MULT NU VA MAI FI BUKURIE

    RăspundețiȘtergere
  17. Suvorov... Pacat ca un rus a bagat gol pentru Moldova. Stefan se rasuceste in mormant.

    RăspundețiȘtergere
  18. Parerea mea ca jucatorul meciului a fost Viorel Frunza, jucatorul finlandez a primit cartonasul rosu din cauza insistentei jucatorului nostru, cheia meciului a fost la eliminarea fundasului finlandez. Sintem pe drumul cel bun, Ungaria-Moldova X2, sint sigur ca nu pierdem. Hai Moldova!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  19. felicitari echipei Moldovei ,felicitari jucatorilor, suporterilor si felicitari domnului Balint , un antrenor care din pacate nu are loc la el in tara ...noi il avem pe luce jr.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Taxele de participare în campionatul Moldovei la fotbal și achitarea arbitrajului

7 lucruri înainte de meciul secolului

Victoria istorică a Moldovei asupra Poloniei. Cum am văzut-o din tribune