Iulia Helbet

Dacă tot fac duminică emisiune despre tenisul de câmp, m-am gândit să vă prezint, în felul meu, vedetele acestui sport în Moldova. Și pentru că acum 2 zile am cunoscut-o împreună pe nr.1 mondial, Caroline Wozniacki, astăzi vom afla mai multe sau, poate pentru mulți, vom face cunoștință cu cea mai bună tenismană din țară - Iulia Helbet. 
Are doar 22 de ani. Pe plan intern a câștigat toate campionatele, la toate vârstele, de când practică acest sport, de pe la 7-8 ani. De când a trecut la tenisul profesionist, câștigă tot și aici. Da, tot, aici, în Moldova. Pentru că în lume, în clasamentul WTA ocupă poziția 1085 la individual și 909 la dublu. Nu vă mirați. În fotbal nu avem niciun jucător în primii 3 mii... Cu toate acestea Iulia Helbet afirmă că are calități să ajungă în Top-20 mondial. S-o ajute Dumnezeu.
La turnee pleacă pe banii ei (adică a părinților). Însă sportiva spune că odată cu venirea noii conduceri a Federației lucrurile se vor schimba mult în bine. ”Mai rău decât a fost nu poate fi”, a recunoscut Iulia într-un interviu pentru www.kp.md.
Campioana Moldovei, Iulia Helbet (foto) are 2 prietene ”la cataramă” din primele 20 clasate în WTA: Belarusca Victoria Azarenka și rusoaica Anastasia Pavliucenkova. Fetele uneori o mai ajută. Cu sfaturi. Dar moldoveanca vrea să ajungă și ea acolo, sus, unde banii curg râuri. Deocamdată e doar un vis. Însă în viitor orice e posibil.  


Top-5 Moldova
1. Iulia Helbet (22 ani) - 3800 puncte
2. Gabriela Porubin (16 ani) - 2600
3. Daniela Ciobanu (15 ani) - 640
4. Olga Terteac (17 ani) - 600
5. Alina Soltanici (15 ani) - 476

Comentarii

  1. Sandu, ”la doar 22” de ani Martina Hingis se retragea dupe ce castigase 7 turnee de Grand Slam la simplu si alte 9 la dublu. Dintre care primul la 16 ani.

    Sa fim seriosi, pentru o jucatoare de tenis, varsta de 22 de ani reprezinta cam varsta de 32 pentru un fotbalist.

    Si ca tot veni ai facut comparatie intre tenis si fotbal. In circuitul feminin exista maximum 4 mii de jucatoare profesioniste, in timp ce fotbalisti profesionisti sunt de ordinul sutelor de mii. Asa ca sa fii pe locul o mie la tenis e ca si cum ai fi pe locul 50 de mii la fotbal.

    Ai vorbit despre bani si ca domnisoara se duce din banii ei la turnee. Pai bine, la varsta de 22 de ani, chiar ca nu are ABSOLUT niciun drept moral sa ceara vreun leu de undeva pentru a merge la turnee, pentru ca se castiga destul din tenis. Si daca ar fi in stare, si-ar castiga banii.

    Sa nu fiu inteles gresit, nu am absolut nimic cu ea, dar nu cred ca merita atatea elogii, de vreme ce nu a facut absolut nicio performanta in acest sport.

    Asta e, tenisul e sportul bogatilor, iar noi, fiind cei mai sarci din Europa, nu vom avea niciodata tenismeni de prima suta, daramite de top 20.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da,la 22 deamu ii baba )))))Pentru mine,de exemplu, fratii Kliciko,boxerii ucraineni,sint niste sportivi aproape ideali.Si vad ca si cel mai*batrin*,se mai tine destul de tare,chiar si la nivel mondial.Din fodbal,chiar de nu-i cine stie ce sportiv,pe portarul olandez Edvin Van Der Sar il admir.Paremise 40 deja are.Iar Iuliei ii doresc succese,rezultate notabile-doar asa o sa apara si sponsorii seriosi.

    RăspundețiȘtergere
  3. Domnule Grecu,poate ne scrieti ceva si despre Zimru Chisinau-cine sint,pentru domnul Ciornii, misteriosii parteneri de afaceri(daca sint)?-(oare chiar la Zimbru au aparut banii?????...).V-am auzit vorbind la Arena Publica despre mari schimbari in lotul echipei-sint doar niste zvonuri,sau a anuntat-o cineva oficial...?

    RăspundețiȘtergere
  4. Alex, daca sa ne luam dupa tine suntem cei mai ratati oameni de pe pamant si nu trebuie sa facem nimic. Fii mai optimist un pic ca esti baiat foarte tanar si tu la douazeci si ceva ai tai.

    Daca venim cu exemple eu pot sa te contrazic cu un milion de argumente. Numai ca nu vad sensul si nici nu imi place sa ma ocup cu asa ceva. Iti raspund din politete. Eu zic sa mai studiezi fenomenul, iar ca punct de reper ia-o pe Martina Navratilova, care la 48 de ani a participat la Wimbledon.

    RăspundețiȘtergere
  5. Slavic, despre Zimbru voi scrie chiar zilele urmatoare. Un material cu surprize-surprize

    RăspundețiȘtergere
  6. Surprize placute sau neplacute Sandu? )

    fan Zimbru

    RăspundețiȘtergere
  7. Sandu, cu tot respectul, tenisul este al doilea sport in preferintele mele si nu exista niciun turneu de Grand Slam la care sa fi ratat vreun meci.

    Eu am zis, nu am nimic cu fata, dar ma deranjeaza faptul ca ea asteapta bani de la federatie, in conditiile in care are vreo 6 ani de cand e profesionista, in aceasta perioada castigand din tenis doar 2400 de dolari.

    Iar Navratilova e un alt exemplu care vine sa confirme ce am spus. Ea primul Grand Slam l-a castigat in 78, la Wimbledon. Cand avea 21 de ani si era numarul 3 mondial. Apoi a mai castigat vreo 17 Grand Slam-uri.

    Daca vrem sa facem ceva pentru tenis, trebuie sa facem pentru copii sub 14 ani, care au talent dar nu au bani pentru a se intrena. Doar acestia mai pot avea performante, cei care au 22 de ani si ocupa locul 1148 WTA nu cred ca mai au de ce sa fie sustinute. Deoarece daca erau in stare de ceva o deonstrau pana acum

    RăspundețiȘtergere
  8. Grand Slam la care sa fi ratat vreo finala, pardon...

    RăspundețiȘtergere
  9. Alex, iti respect punctul de vedere, dar eu il am pe al meu. Ca sa fie clar, eu NU o cunosc personal pe Iulia Helbet. N-am vorbit in viata mea cu ea. Pur si simplu eu cred ca la 22 de ani toata cariera e in fatsa, indiferent de sportul pe care il faci

    RăspundețiȘtergere
  10. Si eu ti-o respect pe a ta si nici nu am insinuat ca ai face lobby din nu stiu ce interese pentru Iulia Helbet.
    Ma bucur ca ai inceput sa abordezi si problema tenisului, deoarece este unul dintre cele mai iubite sporturi din lume, la care noi am putea face performanta daca tinerilor li s-ar crea conditii.

    RăspundețiȘtergere
  11. "Pentru că în lume, în clasamentul WTA ocupă poziția 1085 la individual și 909 la dublu. Nu vă mirați. În fotbal nu avem niciun jucător în primii 3 mii..."
    Sandule, nu exagera aici... romanii au 3 jucatoare in top 100 ATP, rusii cam vreo 10. asa ca locul mentionat de tine pentru Iulia este chiar ridicol... :))

    RăspundețiȘtergere
  12. COZER ARE PERFECTA DREPTATE, ESTE FOARTE SLABA CLASAREA IULIEI!

    RăspundețiȘtergere
  13. Cozer krasava, patzan de patzan, mujic, cosmonaut, comsomolist )))))))))

    RăspundețiȘtergere
  14. Доброго вечера ( или утра) у кого - что :)
    Честно говоря была удивлена наткнувшись на эту статью, так как с автором не имела чести быть представлена.
    Что же касается возраста и выигранных Больших Шлемов - единицы выигрывают их до 25. Так что и пример этот по сути не имеет места быть.
    Ну и по итогу всё равно все останутся при своём мнении, так что и говорить ещё что-то думаю не зачем. Как говориться...поживём увидим..Ну а стремиться к чему-либо советую всем и каждому не взирая ни на что!!!
    Желаю ВСЕМ - всевозможных благ и удачи!!!!
    Юлия

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Taxele de participare în campionatul Moldovei la fotbal și achitarea arbitrajului

7 lucruri înainte de meciul secolului

Victoria istorică a Moldovei asupra Poloniei. Cum am văzut-o din tribune