Ziarul ProSport. Amintiri și regrete

Dispariția ziarului ProSport de pe print nu putea să nu mă întristeze. Chiar dacă în ultimii ani n-a mai fost ceea ce mi-am dorit, nu pot să uit că Pro Sport era la sfârșitul anilor 90 Biblia mea profesională, sursa din care mă inspiram în cariera de jurnalist începător. Acel ziar condus de Ovidiu Ioanițoaia, cu Ioan Chirilă pe post de Senior Editor, care a cucerit inimile microbiștilor români, mi-a marcat decisiv direcția profesională. Recunosc acum, că tot ceea ce am făcut ca jurnalist a fost pe exemplele Pro Sport de la sfârșitul anilor 90. 

Eram anul 3 la facultate când Arcadie Zaporojanu a început să aducă ProSportul la Chișinău. Ziarul se vindea doar în holul de la Casa Presei și dacă nu apucam să-l cumpăr imediat după lecții, rămâneam fără el. Deși era cam scumpușor (nu-mi amintesc exact cât costa, dar știu că frigea la buzunar), atunci când nu ajungeam la timp să-l cumpăr era tragedie mare. Sute de ziare Pro Sport din acea perioadă mai stau și acum așezate frumos, în cutii, în casa mare a părinților din sat.

În toamna anului 1999, la Chișinău au venit Ovidiu Ioanițoaia și Andrei Niculescu pentru a sonda piața de desfacere. Îmi amintesc cum am stat împreună cu ei și cu Cătălin Giosan (directorul Pro TV Chișinău), iar Ioanițoaia m-a rugat să-i fac o cafea :). Aveam planuri mari. Special pentru asta am amenajat și holul de la lift, de la etajul 17 al ministerului agriculturii, acolo unde era atunci redacția Pro TV Chișinău. Vroiam să lansăm ziarul Pro Sport Basarabia.

Visul însă nu s-a realizat. În scurt timp Adrian Sârbu a vândut ziarul, iar toată echipa de jurnaliști care mi-a fost model profesional a trecut la Gazeta Sporturilor: Tolontan, Cartianu, Terzian, Giambașu, Mărgărit, Ștucan, etc. De atunci Pro Sport n-a mai fost ce era la început, iar cu câteva zile în urmă a dispărut din chioșcuri. Acum îl găsim doar online la prosport.ro.

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Taxele de participare în campionatul Moldovei la fotbal și achitarea arbitrajului

7 lucruri înainte de meciul secolului

Victoria istorică a Moldovei asupra Poloniei. Cum am văzut-o din tribune