Cupa Carpaților

După un program supraîncărcat cu fotbal, circa 6 ore pe zi la televizor, am decis să descind azi la aer curat și apă limpede, să se mai limpezească și mințile. Nu de alta, dar îmi vin gânduri urâte despre cei care își umflă conturile pe seama speculației cu valuta, creșterea artificială a prețurilor, etc. Am ajuns ca în Moldova un kg de cireșe să coste un euro și jumătate, adică 28 de lei... Și când mă gândesc că la tata în sat cireșele se strică pe copaci și le mănâncă cioroii.
 
Am mers azi la deschiderea și totodată primele meciuri ale turneului internațional de polo pe apă ”Cupa Carpaților”, găzduit de școala specializată din capitală. De fapt, Chișinăul organizează etapa a doua a competiției inițiată de polonezi (prima s-a desfășurat în Polonia și a fost câștigată de Ucraina. Moldova s-a clasat pe locul 2) și care face parte dintr-un program de pregătire către Campionatul European. În total la Cupa Carpaților participă 4 echipe: Moldova, Ucraina, Polonia și Slovacia, dar organizatorii spun că la anul vor mări numărul participantelor până la 8. 

Am mai urmărit un meci de polo pe apă ”pe viu” cu vreo 15 ani în urmă, când eram reporter la Pro TV. Iar azi am redescoperit un sport care văzut de la nivelul bazinului arată cu totul altfel decât la televizor - mult mai dinamic și mai spectaculos. Atâta doar că am rămas cu un gust amar după înfrângerea Moldovei în fața Ucrainei cu 6-8. Nici nu se putea altfel atâta timp cât căpitanul naționalei noastre are 50 de ani, dar joacă alături de puști de 18 ani. La fotbal așa ceva nu vezi.

Noul președinte al Federației de polo pe apă din Moldova spune însă că din acest an va începe reconstrucția echipei naționale, astfel încât polo pe apă să devină primul sport pe echipe din Moldova care să se califice la Jocurile Olimpice. 
”În ultimii 20 de ani polo pe apă s-a menținut doar pe entuziasmul unor oameni dedicați acestui sport. E dificil să schimbi totul în câteva luni. Vom întineri treptat lotul național, vom pune accentul pe jucători tineri și de perspectivă, chiar dacă există pericolul ca aceștia să fie ademeniți la un moment dat de salariile uriașe pe care le dau țările din spațiul ex-sovietic doar ca să își schimbe cetățenia”, spune Lilian Carp (foto), președintele Federației de polo pe apă.


Sergiu Cavcaliuc, directorul școlii municipale de polo pe apă: ”Noi avem jucători de 15-16 ani de mare viitor. Treptat aceștia trebuiesc convocați la lotul național înainte ca să plece peste hotare și să nu se mai întoarcă. Totodată Naționala are nevoie și de un antrenor cu ambiții, pentru că și așa am întârziat foarte mult cu schimbul de generații. Avem tradiții și avem școală bună, care cu mici investiții ar da țării un sport de echipă de talie internațională.”

Toate rezultatele turneului ”Cupa Carpaților” le aflați mâine pe blog. 









Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Taxele de participare în campionatul Moldovei la fotbal și achitarea arbitrajului

7 lucruri înainte de meciul secolului

Victoria istorică a Moldovei asupra Poloniei. Cum am văzut-o din tribune