Dragoș Hîncu: ”Fotbalul e sportul sufletului meu”

Care sînt principiile sau regulile ce trebuie respectate pentru a avea succes în sport?
Performanța  în sport ține neapărat de o activitate managerială corectă, mai ales în sporturile de echipă. Aici fiecare sportiv are caracterul său și trebuie să-i cunoști particularităţile, să-i simți și în final să faci o simbioză. Doar atunci când un colectiv devine o echipă, poți obține rezultate. Dacă ai sportivi buni, dar care nu sunt consolidaţi în echipă, performanțe niciodată nu vei obține.
Iar un sportiv poate obține succese, dacă muncește zilnic, se implică totalmente. Un sportiv trebuie să își sacrifice restul activităților, să ducă un mod sănătos de viață, să fie odihnit, bine alimentat și să participe la turnee, campionate.
Doar având un adversar puternic, poți deveni și tu mai bun.

Cu ce tip de sport ați compara activitatea dumneavoastră de la minister?
În virtutea activității mele în minister nu cred că aș putea egala sau identifica  acivitatea mea cu un tip de sport, pentru că nu ar fi corect. Astăzi sunt la conducerea ministerului de profil și pentru mine toate sporturile sunt egale. Eu susțin toate sporturile olimpice, neolipice, indiviudale sau de echipă.
Dar sunt un fan al fotbalului, l-am practicat personal, am fost conducător de echipă, de naționale. Fotbalul e sportul sufletului meu.
Ori de câte ori pleacă selecționatele noastre să reprezinte țara, sunt cu gandul alături de ei și îi susțin, indiferent de genul de sport pe care îl practică.

O motivare aduce rezultate, cum motivați sportivii?
Ei pot fi motivați foarte diferit. Un rezultat bun permite sportivilor să ne reprezinte țara la o competiție internațională. Doar cei, care înving în competițiile interne pot reprezenta țara în afară.  Mai este și motivarea financiară, foarte importantă, pentru că un sportiv, care și-a sacrificat viața pentru sport, nu are alte venituri decât din sport. De accea e importantă implicarea agenților economicii, pentru a-i sponzoriza și a-i ajuta pe sportivi să fie remuneraţi adecvat.

Ce sport v-ați dori să practice copiii dumneavoastră?
Copiii sunt încă mici, așa că nu putem vorbi despre un sport de performanță. Dar, în viitor, unul din sporturile pe care mi-aș dori să-l practice e tenisul, pentru că rezultatul depinde doar de tine, e un sport individual. Mie personal, desigur că, îmi place fotbalul, dar am două fete și cred că mai potrivit ar fi totuși tenisul :).

Ce principiu al sportului îl aplicați în viața de zi cu zi?
Corectitudine și perseverență.

Cât de important e talentul pentru a reuși?
După mine, talentul reprezintă doar 30 % din success. Poți fi foarte talentat, dar dacă nu îți valorifici talentul prin muncă zilnică și asiduă, prețul talentului se egalează cu zero. Orice performanță, nu doar în sport, se obține prin muncă. Chiar și atunci când te odihnești, trebuie să o faci raţional, pentru ca să-ți revii și să fii într-o formă fizică bună.

Ce simțiți atunci când ajutați pe cineva?
O satisfacție enormă, în viață am avut mai multe activități și erau perioade când zilnic aveam cazuri ce necesitau o rezolvarea imediată. Nu puteam rămâne indiferent și, reieșind din posibilități, ajutam neapărat oamenii aflați la nevoie.

Fragment dintr-un interviu preluat de pe allmoldova.com

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Taxele de participare în campionatul Moldovei la fotbal și achitarea arbitrajului

7 lucruri înainte de meciul secolului

Victoria istorică a Moldovei asupra Poloniei. Cum am văzut-o din tribune