Euroturismul moldovenesc

Am fost azi la Orheiul Vechi. Am colindat satele din împrejurime. Butuceni - sat ecologic. Am văzut niște hoteluri amenajate în stil vechi, în case vechi și restaurante cu prețuri mai mari decât în Chișinău! Oamenii de acolo au confundat probabil ecologia cu lenevia. Înțeleg că cineva a mai pus deoparte cașcaval dintr-un proiect european. Dar nici măcar buruianul de sub gard să nu-l tai?..

În schimb niște copii de 7-8 ani au alergat după mine cerșind 1 leu. I-am întrebat ce vor face cu 1 leu. Unul mi-a zis că-și va cumpăra o pâine, celălalt - o bomboană. Cert este că de un leu nu-ți cumperi azi nici una, nici alta. Părinții? Stau acasă, mi-au spus ei. Nu lucrează! Păi trăiesc în sat ecologic, ce naiba! Unde nu te întorci în țara asta tot turismul e legat de Orheiul Vechi. Dar n-am văzut niciun turist... Doar sărăcie.

Și la final, sport. Pe drumul pe care am mers am trecut pe lângă 3 ”arene sportive”. Mai jos aveți poze și sub poză - numele satului cărui aparține ”stadionul”.

Arena Butuceni
Stadionul Morovaia
Stadionul Brănești

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Taxele de participare în campionatul Moldovei la fotbal și achitarea arbitrajului

7 lucruri înainte de meciul secolului

Victoria istorică a Moldovei asupra Poloniei. Cum am văzut-o din tribune