De ce tinerii de azi sunt ”impotenți”?

Cu riscul de a-mi pune în cap o jumătate din online-ul moldovenesc constat: tinerii din Moldova sunt niște impotenți. 

N-au caracter, n-au demnitate, n-au minte.

Știu doar să se lingușească, să pupe curul șefului și să scrie, de regulă anonim, comentarii pe net. La asta ei sunt campioni mondiali.

De ce sunt supărat?

Pentru că am constatat împreună cu un vechi prieten, că noi, la 40 de ani, eram printre cei mai tineri dintre protestatarii veniți duminică să se revolte împotriva hoților de la guvernare. Cu mici excepții, cei peste 20 de mii de protestatari erau oameni trecuți de prima tinerețe.

Unde e tineretul și de ce nu iese din vizuine?

Tineretul trăiește din banii trimiși de părinți de peste hotare. Fără griji și fără să le pese de tot ce se întâmplă în jurul lor. Are azi 50 de euro - îi bea într-un bar. Iar mâine își sună părintele ”la Etalea” și îi cere să-i trimită bani. 
 
Îmi amintesc cum în anul 1995 am dormit săptămâni în șir în corturi, direct în Piața Marii Adunări Naționale. Nici nu știam exact pentru ce anume protestam atunci. Dar știam că viața era grea și vroiam un trai mai bun în țara mea.Eram tineri și eram pentru orice ”kipeș”. Eram activi. Nu stăteam o clipă pe loc.

Ăștia de azi dorm. Dorm mergând pe drum. Dorm la servici (pentru că nu știu să lucreze), dorm continuu - inconștienți că altcineva trăiește viața pentru ei.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Taxele de participare în campionatul Moldovei la fotbal și achitarea arbitrajului

7 lucruri înainte de meciul secolului

Victoria istorică a Moldovei asupra Poloniei. Cum am văzut-o din tribune