Prima zi de Mondial

Prima zi de Mondial a trecut rapid. Sincer nici n-am observat cum s-a scurs. Toată ziua în redacție, de la montaj la televizor via fumuar. Ceremonia de deschidere în direct am ratat-o. Din secvențele pe care le-am văzut ulterior am înțeles că a fost mai frumos decât în Germania acum 4 ani. La Munchen am asistat din tribune la deschidere, dar oboseala nu mi-a permis atunci să realizez frumusețea acelei manifestații.

În schimb mi-a plăcut meciul de debut, Africa de Sud - Mexic. O partidă deschisă, cu un Mexic mult mai bun ca echipă. Îmi place Mexicul încă din 1986, când a fost gazda turneului. Îl aveau atunci pe Hugo Sanches, golgheterul înăscut de la Real Madrid. Acum îl au pe dos Santos de la Galatasaray, fost pe la Barcelona. Și el un jucător magnific. Era greu totuși să bați Africa de Sud la ea acasă, în debutul Mondialului. Mai mult decât atât, cred că africanii se vor califica în optimi dat fiind faptul că sunt gazda turneului, iar asta înseamnă că fără ei interesul față de campionat va scădea simțitor. FIFA nu-și poate permite acest lux. Prea mulți bani sunt puși în joc. Iar unde este interes financiar sporit, toate celelalte principii decat automat.

M-a impresionat și Uruguay. De la Francescoli încoace prima campioană mondială din istorie are pentru prima dată un lider adevărat pe teren. Diego Forlan (foto) a fost desemnat omul meciului cu Franța, chiar dacă nu a marcat. E genul de atacant care nu stă să aștepte mingea undeva la limita ofsidelui, ci vine la primire, caută să se afle mereu în joc. Asta îl face pe Forlan unul dintre cei mai mari atacați ai momentului. Dovadă este și Liga Europei, câștigată alături de Atletico Madrid, unde îl eclipsează pe ginerele lui Maradona, Aguero.

Din această primă grupă le văd în optimi pe Africa de Sud și... Mexic. Africa de Sud calificată din ”oficiu”, iar Mexic într-o luptă de sacrificare cu celelalte două echipe frumoase, Franța și Uruguay. Apropo, l-ați văzut cumva pe Ribery? A jucat și el aseară. Deocamdată Franța e marea dezamăgire a turneului. Abia aștept meciul Argentinei de azi. Să vedem cuplul antrenor-jucător Maradona-Messi.

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Taxele de participare în campionatul Moldovei la fotbal și achitarea arbitrajului

7 lucruri înainte de meciul secolului

Victoria istorică a Moldovei asupra Poloniei. Cum am văzut-o din tribune