Inspirat de Ion Testimițanu

Azi dimineață am fost sunat de Ion Testimițanu. Am așteptat sunetul lui, nu m-a surprins. Știindu-i caracterul am intuit că va dori să-mi comenteze personal ultimele două postări audio ale interviurilor contradictorii date de el pentru presa din Azerbaidjan, respectiv Publika TV...

Oamenii de la noi au o natură specifică de a reacționa doar atunci când sunt criticați. Majoritatea moldovenilor nu fac o diferență între calitatea de persoană publică și cea privată. Nu înțeleg că din momentul în care îți dorești și ajungi să fii om public devii supus riscului de a fi sancționat de fiecare dată când greșești. Iar asta nu vine din dorința ziaristului, în cazul dat – a mea, de a te defaima. Din contră, atunci când critic pe cineva fac asta ca să înțeleagă ce a greșit și să găsească soluția mai bună. Or acesta este unul dintre rolurile presei, pe lângă informare, etc. În loc să încerce să se corecteze, majoritatea oamenilor publici de la noi se supără sau și mai rău, ajung chiar să te amenințe. Am avut destule cazuri.

M-a surprins plăcut Pavel Ciobanu în timpul vizitei la Publika TV. Șeful de la Federația a spus că putem să-l criticăm atunci când greșește. Nu știu dacă a spus-o sincer. Oricum, dacă omul este conștient că și critica ajută la perfecționare, deja e un lucru bun. Iar Ciobanu este, cred, persoana pe care am criticat-o cel mai mult. Și aici vreau să fac O REMARCĂ IMPORTANTĂ: atunci când critic pe cineva – critic exlusiv funcția pe care o exercită, modul de a o aplica și metodele, nicidecum personalitatea persoanei sau viața privată. Chiar dacă uneori am mai scris de cazuri hazlii din viața personală, am făcut-o doar sub formă de povestiri haioase, pentru că am considerat tot timpul că moldovenii au gust și știu să savureze un banc de calitate. Adevărul este că mulți din cei pe care îi critic chiar îmi sunt simpatici ca oameni, dar cel mai important – îi respect.

Puțini sunt cei care înțeleg că trebuie să aprecieze chiar și atunci când sunt criticați. Pentru că dacă sunt crtiticați, înseamnă că au greșit. Mai țineți minte cine NU greșește? Corect. Doar cel ce NU muncește!

Revenind la Ion Testimițanu, am rămas mască astăzi când mi-a zis că a apreciat faptul că l-am deconspirat. ”Așa trebuie să procedeze o presă adevărată”, a spus secundul naționalei. Chiar dacă la început am crezut că e sarcastic, în continuarea dialogului telefonic am înțeles că Ion vorbește serios. Asta înseamnă că anii petrecuți în Anglia și alte țări unde oamenii au o altă mentalitate decât cea a moldovenilor nu a trecut pe lângă fostul mare fotbalist. Iar asta mă face să privesc cu optimism în viitor.

Comentarii

  1. :)) Distractiv. Ma asteptam sa te fi injurat. Exista si oameni de fotbal prin Moldova.

    RăspundețiȘtergere
  2. Din fericire Testimitanu a vazut "un pic" lumea si stie ce inseamna civilizatie. Pacat ca sunt putini ca el

    RăspundețiȘtergere
  3. Interesant! Chiar ciudat sa te sune cineva si sa-ti spuna bravo pentru ca m-ai descoperit ca mint...Asta cred ca nici in Europa nu se intampla
    PS Eu in locul lui Testimitanu lasam lucrurile asa cum sunt, si timpul le rezolva pe toate, asa...

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Taxele de participare în campionatul Moldovei la fotbal și achitarea arbitrajului

7 lucruri înainte de meciul secolului

Victoria istorică a Moldovei asupra Poloniei. Cum am văzut-o din tribune