GSP – manual de jurnalism

Îmi place să văd că apar și la noi tineri care vor să devină jurnaliști sportivi de calitate. Am descoperit acest lucru abia după ce mi-am creat acest blog. Până acum mulți au încercat, puțini au reușit, dar majoritatea se cred jurnaliști. Total eronat. Presa sportivă din Moldova este moartă. Cu mici excepții, majoritatea celor care se cred cronicari de sport sunt niște lingăi, care refuză să vadă și să spună adevărul. Scriu doar de dragul salariului. Unii nu au curaj, alții nu sunt informați, iar cei mai mulți pur si simplu văd în jurnalism o sursa suplimentară de existență, uneori frumoasă, cu deplasări gratuite peste hotare sau câteva sute de lei la sărbători. Jalnic. Trist. Dar ăsta e adevărul.

Pentru cei ce doresc cu adevărat să învețe să facă jurnalism sportiv de calitate, citiți Gazeta Sporturilor (http://www.gsp.ro/). Nu sunt angajat al Gazetei și nici nu iau bani pentru publicitate. Pur și simplu, la vremea mea, am învățat și eu de la Ioan Chirilă, Ovidiu Ioanițoaia, Cătălin Tolontan, Grigore Cartianu, Cristian Geambașu și ceilalți care scriau pentru ProSport pe la sfârșitul anilor 90. Citiți Gazeta Sporturilor și încercați să studiați ziarul ca pe un manual de jurnalism sportiv profesionist. Pentru că nici o universitate din Moldova nu-ți va da mai multe. Am trăit asta pe propria piele.
Foto: În redacția Gazetei din București, alături de prietenul meu, unul dintre cei mai buni jurnaliști sportivi din România, Marius Mărgărit

Comentarii

  1. da, e foarte mort platoul jurnalismului sportiv, dar asta e... totul va fi bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu siguranta se va schimba ceva...tebuie doar initiativa si inteligenta de a alege niste oameni care chiar vor sa faca jurnalism sportiv, care sunt facuti pentru asta- pentru a putea face cel putin un ziar de sport in romana de calitate in Moldova

    RăspundețiȘtergere
  3. Vom face noi. Si nu glumesc, sa vedeti!

    RăspundețiȘtergere
  4. ce se mai aude cu gsp.ro care fusesera hakuit azi?

    RăspundețiȘtergere
  5. "priviti stirile sportive la Moldova1, informatie de calitate"

    RăspundețiȘtergere
  6. absolut de acord. Jurnalismul sportiv in moldova e mort de mult. cat am facut tandem la Pro TV, eram unicii care alergam ca niste nebuni de dimineata pana seara tarziu ca sa relatam de la orice competitie,de la orice turneu, meci, fie de sah, scrima, lupte, paintboll, ciclism, ... etc, intre copii, veterani, profesionisti, elevi, studenti... nu ne scapa mai nimic. si chair si asa uneori eram criticati. As vrea sa stiu daca cei de acum fac la fel. Noi am fost si arestati pt un reportaj. de asta nimeni nu ne poate invinui de lipsa de curaj. Mi-e dor de acele timpuri. te imbratisez. Sper ca intr-o zi sa apara o publicatie sportiva de calitate si la noi. Si mai sper ca presa de la noi sa devina libera. din pacate cred ca nu e. de asta si nu apar ziaristi curajosi. Le este frica de co nsecinte... Pe de o parte e de inteles. Buba se pare ca este in alta parte!

    RăspundețiȘtergere
  7. Sunt intr-u totul de acord, dar crede-a Sandu, gsp nu este un manual de jurnalism.

    Nu comentez, dar un coleg de al meu avea o vorba Gasca Slugilor Proaste...

    Presa exista acolo unde sunt si evenimente. Evenimente sunt unde exista Sport. Sport exista unde este performanta. Performanta apare cand sunt create conditii. Pentru a crea conditii este nevoie de bani, dorinta si motivare. Este un sir ce nu rezista unul fara altul! Cate dintre acestea le avem noi? Avem performanta, dar nu rezista mult. Avem altceva, dar altceva lipseste si tot asa.

    Sergio... Curand, cat de curand sper sa se intoarca vremurile alea. Si, la urma urmei, ce salariu ia un jurnalist? Io ma multumesc cu cat iau, e un adaos la bursa, dar am parinti care ma sustin. Oare toti jurnalistii sunt sustinuti de parinti? Pana cand, pana la 40 de ani?

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Taxele de participare în campionatul Moldovei la fotbal și achitarea arbitrajului

7 lucruri înainte de meciul secolului

Victoria istorică a Moldovei asupra Poloniei. Cum am văzut-o din tribune