Zimbru... Denilson, Alfonso, Joaquin

Echipele moldovenești au zburat din Europa League...

A fost odată o echipă Zimbru, care ne hrănea cu speranțe. O echipă care pierdea frumos, dar în fața unor cluburi de top. Un Zimbru care aducea la Chișinău vedete de 24 de carate, pe care îi așteptam la aeroport și îmi tremura microfonul de emoții când îi intervievam.

În 2002, Zimbru antrenată de Gabi Stan elimina celebra IFK Goteborg, dubla deținătoare a Cupei UEFA!!! Tot atunci a jucat cu Betis Sevilla, care înainte de a face deplasarea la Chișinău surclasase în campionatul Spaniei pe Real Madrid cu 4:0! Aveau niște fotbaliști de zeci de milioane: brazilianul Denilson, care la ora meciului era cel mai scump transfer din lume – 36 milioane de dolari. Joaquin (foto), considerat la moment cel mai talentat tânăr fotbalist spaniol (campion european anul trecut, actualmente la Valencia). Alfonso, un atacant de superclasă, venit pe final de carieră la Betis după ani buni la Real Madrid, etc.

La Chișinău spaniolii au bătut cu 2:0. Am mers la Sevilla împreună cu Zimbru. În zbor spre Spania avionul a avut ceva probleme, așa că am făcut o escală de câteva ore la Genova, în Italia. Cel puțin așa am fost anunțați. În fine am ajuns cu bine în orașul unde este înmormântat Cristofor Columb. Chiar am vizitat și catedrala în care, într-un sicriu uriaș, stau osămintele celui care se consideră că a descoperit America.

N-am să uit niciodată cum a căzut liftul cu tot cu jurnaliștii moldoveni veniți la Sevilla. Întrebați-l pe Ion Sandu ce spaimă a tras. Eu am fost mai norocos. Coborâsem deja și am văzut scena din holul hotelului de 4 stele. Sau fraza ”Je m’apele Ion Chiperi”. O blondă frumoasă, o piscină... A? Nea Ioane?

Zimbru a pierdut și la Sevilla cu 1:2, gol Borea Cebotari din penalty. Dar parcă mai conta după ce reușisem să fac poze atât cu Joaquin, cât și cu Denilson și Alfonso (ambii foto jos). Erau timpurile când Zimbru avea echipă...

Comentarii

  1. Nu gresesti Sandu ??? Mi se pare ca am facut 0-0 acasa si la Sevilia am perdut cu 3-0 sau posibil ca gresesc...????

    RăspundețiȘtergere
  2. ups...am gresit...Ai dreptate Sandu...

    RăspundețiȘtergere
  3. Da video poti pune .....
    La zimbru cine zuca atunci ?

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Taxele de participare în campionatul Moldovei la fotbal și achitarea arbitrajului

7 lucruri înainte de meciul secolului

Victoria istorică a Moldovei asupra Poloniei. Cum am văzut-o din tribune