Mister 35

alături de Serghei Bubka
Cifra reprezintă numărul de recorduri mondiale stabilite de cel despre care o altă legendă, Juan Antonio Samaranch spunea că ar fi fost cel mai mare sportiv din istoria modernă. 35 de recorduri mondiale a stabilit Serghei Bubka la sărituri cu prăjina. Ultimul dintre ele, acum 18 ani, a rămas imbatabil până astăzi: 6 metri 15 centimetri. Este singurul atlet din lume care s-a impus la 6 campionate mondiale, din 1983 până în 1997. Această Legendă vie a sportului mondial, Serghei Bubka a fost unul dintre oaspeții mei, aseară, la o ediție specială de la Publika TV. 
Îmi amintesc că l-am văzut prima dată pe viu în urmă cu 5 ani, la Hamburg, înaintea meciului Ucraina - Elveția de la turneul final al CM. Venise să vadă meciul, dar n-am apucat să mă apropii nici la 2 metri de el. A fost pur și simplu luat pe sus de presa prezentă la meci... O FOARTE MARE personalitate în lumea sportului, atualmente președinte al Comitetului Olimpic din Ucraina și consilier al președintelui urcainean Ianukovici.
Tocmai de asta atunci când am aflat că va veni pentru a doua oară la Chișinău am insistat la organizatorul Congresului Academiei Olimpice, rectorul USEFS, Veaceslav Manolachi să mi-l aducă în studio. Apropo, Moldova organizează în premieră un astfel de eveniment, iar asta ar fi o mare cinste pentru noi, cel puțin din spusele președintelui Academiei Internaționale Olimpice, Isidoros Kouvelos, prezent și el în studio. Ce mi-a rămas în memorie din emisiunea de aseară au fost vorbele academicianului Vladimir Platonov, care a declarat că ”un dolar investit în sport echivalează cu 8 dolari investiți în substanțe farmaceutice”. Am vrut să-i spun că farmaciile sunt un business profitabil pentru moldovenii de sus, ceea ce nu putem spune despre sport...
Revenind la Serghei Bubka, vreau să spun doar că sunt mândru de faptul că cei mai mari sportivi care ajung în Moldova vin la emisiunile mele sau cel puțin acceptă un dialog. Iar cei rămași cu buza umflată n-au decât să comenteze. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Taxele de participare în campionatul Moldovei la fotbal și achitarea arbitrajului

7 lucruri înainte de meciul secolului

Victoria istorică a Moldovei asupra Poloniei. Cum am văzut-o din tribune