O moldoveancă face legea în naționala de baschet a Rusiei

Natalia Vieru este un nume necunoscut amatorilor de sport din Moldova. În schimb, în Rusia, ea este o vedetă, una dintre liderele naționalei feminine de baschet, care peste 10 zile va debuta la Jocurile Olimpice de la Londra. 

Cum a ajuns o moldoveancă la un asemenea nivel? 

Natalia Vieru s-a născut la Chișinău, în 1989, într-o familie de profesori universitari. În copilărie a practicat mai multe sporturi, printre care handbalul, canotajul și dansurile sportive. La vârsta de 12 ani s-a decis definitiv să facă baschet în mare parte datorită staturii impunătoare (astăzi Natalia Vieru măsoară 197 cm).  

”Am studiat până în clasa 9-a la liceul Nicolae Iorga din Chișinău, spune Natalia într-un interviu pentru championat.com. Am avut mereu note mari, de 9 și 10. Doar la fizică am avut 8. După absolvirea liceului mi s-a propus să semnez primul contract profesionist, în Rusia, la Dinamo Kursk. Am acceptat. Mi-a fost greu mai mult la școală. Și asta pentru că la Chișinău eu am studiat în limba română, iar la Kursk am fost nevoită să-mi continui studiile în limba rusă. Astfel, la început făceam conspecte în limba rusă, dar scriam cu litere latine. Apoi mergeam acasă și transcriam cu grafie chirilică...”

După doar un an petrecut la Dinamo Kursk, moldoveanca a debutat la naționala Rusiei și s-a transferat la cel mai bun club de baschet feminin din Rusia, Sparta&K, la acel moment campioana Europei intercluburi! Avea doar 17 ani. Visul ei cel mare era, însă, să participe la Jocurile Olimpice.

Și iată, după 6 ani de baschet profesionist, timp în care a mai evoluat și în Slovacia, la Cosice, unde a luat titlul, moldoveanca Natalia Vieru este astăzi în lotul naționalei Rusiei pentru Olimpiada de la Londra. Un vis devenit realitate pentru unul dintre noi, cei care trăim într-o țară în care valorile sunt de regulă ignorate, iar Jocurile Olimpice sunt distracție pentru guvernanți și rudele lor sau pentru cei cu bani mulți. 

Mai multe despre moldoveanca Natalia Vieru, care a reușit datorită ambiției personale, într-o țară străină, dar în care a fost apreciată la justa valoare, găsiți pe următoarele linkuri:
 
La final vă reamintesc că în anii 90 naționala feminină de baschet a Moldovei a participat la 2 turnee finale ale campionatului European, unde s-a clasat pe locurile 5 și 6. Astăzi naționala feminină există doar de formă și participă la turnee pentru țările mici, unde încasează sacul plin. În paralel, cele mai bune baschetbaliste sunt racolate de țările care știu ce înseamnă sport și performanță.




Comentarii

  1. http://www.prime.md/ro/news/o-moldoveanca-va-reprezenta-rusia-la-olimpiada-de-la-londra-2020485/

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Taxele de participare în campionatul Moldovei la fotbal și achitarea arbitrajului

7 lucruri înainte de meciul secolului

Victoria istorică a Moldovei asupra Poloniei. Cum am văzut-o din tribune