Perla Neagră din jungla Mozambicului

Prin 2006-2007 Dacia a transferat un jucător din Portugalia, Miguel Lopez Nimeș. Originar din Guineea Bisau, acesta îmi povestea prin câte a trecut până a ajuns să primească cetățenie portugheză. Se amuza cum era crescut de bunica sa într-un sat în care maimuțele trăiau de rând cu oamenii și cum cimpanzeii aruncau cu pietre în oameni și le furau mâncarea... 

Dar vă imaginați ce era prin anii 40, în Mozambic, țara de proviniență a celebrului Eusebio, primul negru care a câștigat Balonul de Aur (1965)?.. Perla Neagră, cum a fost poreclit în anii 60, s-a stins la vârsta de 71 de ani. Despre viața și cariera lui de fotbalist găsiți totul AICI. Vă propun mai jos un fragment din cartea lui Ioan Chirilă ”World Cup 66”, în care antrenorul român Angelo Niculescu face o comparație între regele fotbalului din acele timpuri, Pele și jucătorul care a impresionat la Mondialul britanic, Eusebio. 

”... Cred că manșa 1966 a duelului Pele - Eusebio a revenit ultimului... Mi-a plăcut mai mult Eusebio... E mai subtil decât Pele. Africanul are o mult mai mare doză de artistic în tot ceea ce face. Comparația fizică îi e de asemenea favorabilă lui Eusebio. Pele poate fi confundat oricând cu orice alt flăcău din cartierul Flamengo. Eusebio vine direct din lumea de basm a junglei. Zeul Pele mi s-a părut mai om decât Eusebio. Poate pentru că l-am văzut chircindu-se de durere. Pe Eusebio l-am văzut doar zâmbind, chiar când avea un bandaj pe cap. Deși ambii sunt din abanos este clar că măicuța Natura a șlefuit mai mult la Eusebio...”

Click pentru Video

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Taxele de participare în campionatul Moldovei la fotbal și achitarea arbitrajului

7 lucruri înainte de meciul secolului

Victoria istorică a Moldovei asupra Poloniei. Cum am văzut-o din tribune