Soluții pentru Națională. Naturalizarea

Naționala Moldovei nu mai poate continua în acest hal, e clar, cred, pentru toată lumea. Echipa Moldovei joacă tot mai prost și mai prost.

Cum văd eu ieșirea din criză. Propun 2 soluții. Una pe termen scurt sau mediu, în funcție de cât de rapid se vor mișca oficialii de la FMF, iar alta pe termen lung, la fel, cu implicarea Federației, dar și a conducerii Moldovei. 

Prima - naturalizarea. Să depistăm de urgență jucători străini, cu rădăcini moldovenești, care ar putea primi în cel mai scurt timp cetățenie moldovenească și acordul FIFA de a reprezenta Moldova. Despre unul dintre ei eu am scris cu ani buni în urmă, Nicolas Gorobsov, argentinian cu origini moldovenești, care joacă în prezent în campionatul României. 

Sunt sigur că mai sunt mulți jucători ca el, poate chiar și mai buni, despre care nu se cunoaște că ar avea vreo tangență cu Moldova. Mai este și varianta cu Luvannor, la care s-a renunțat prea ușor. Sau poate chiar alți brazilieni, pe care i-am putea ademeni în campionatul Moldovei cu perspectiva ca peste 5 ani să poată evolua pentru Națională. Asta ca o idee neprelucrată. 

La fel, din soluțiile pe termen scurt este aducerea unui antrenor străin, cu viziuni moderne și cu o educație și mentalitate sănătoasă. Unul care să-i facă pe jucători să progreseze, dar nu invers, cum se întâmplă acum. 

Doi. În regim de urgență Federația să înainteze spre Parlament și Guvern un proiect de dezvoltare a fotbalului în RM, care să conțină lecții de fotbal în școli, crearea claselor de fotbal în școli, fondarea academiilor de fotbal afiliate ministerului educației și pregătirea antrenorilor pentru copii și juniori în colaborare cu USEFS și UEFA. Numai așa vom putea programa niște rezultate peste 10-15 ani.

Trebuie să începem de la zero. Demult e timpul. Ajunge cât am mimat fotbalul și ne-am păcălit singuri pe noi. Între timp acesta a ajuns o industrie, care, bine pusă la punct, poate deveni o gură de oxigen pentru o țărișoară micuță ca Moldova.

Eu tare sper că cei responsabili de fotbal, cei care sunt în puteri să facă asta se vor pune pe treabă. Altfel vom continua să fim ciuca bătăilor și codașii Europei, iar după fiecare meci internațional lumea va scuipa, până când nu va mai veni în general la stadion.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Taxele de participare în campionatul Moldovei la fotbal și achitarea arbitrajului

7 lucruri înainte de meciul secolului

Victoria istorică a Moldovei asupra Poloniei. Cum am văzut-o din tribune