Strategia FMF. Rezumat
Pentru cei care nu au reușit din diverse motive să citească Strategia FMF pentru perioada 2020/24, vă propun un rezumat al celor mai importante teze, pe scurt.
Obiectivele strategice ale FMF
1.
Fotbal de mase
2. Selecționatele Naționale
3. Campionatul Moldovei (Liga)
4. Fotbal feminin
1. Fotbal de mase. Aproape 400 de mii de moldoveni joacă fotbal. Circa 50 de mii înregistrați. Obiectiv – 100 de mii înregistrați, dintre care 15 mii femei.
2. Selecționatele Naționale
3. Campionatul Moldovei (Liga)
4. Fotbal feminin
1. Fotbal de mase. Aproape 400 de mii de moldoveni joacă fotbal. Circa 50 de mii înregistrați. Obiectiv – 100 de mii înregistrați, dintre care 15 mii femei.
21% dintre copiii moldoveni joacă fotbal. 80% dintre părinți și-au dorit
ca copiii lor să joace fotbal în școală. Obiectiv: crearea condițiilor pentru
practicarea fotbalului: terenuri. Colaborarea cu MECC.
FOTBALUL ÎN ȘCOLI – PRIORITAR:
4 etape: fotbal în grădinițe. Lecții de fotbal, 2 pe săptămână. Clase
specializate de fotbal și Academii. (Crearea Licenței D de antrenori, pentru
învățătorii de educație fizică și cei de clasele primare).
INSTRUIREA ANTRENORILOR:
Creștem numărul de antrenori (C și D) de la 770 la 1500.
DEZVOLTAREA CLUBURILOR:
Vom instrui personalul din cluburi; sprijin în crearea imaginii cu
scopul de a atrage sponsori. Vom crea competiții regionale și turnee noi pentru
fotbalul feminin.
2. Selecționatele Naționale. Scopul este crearea unei Naționale competitive, care să presteze un fotbal de calitate. Creștere constantă în clasamentele FIFA și UEFA.
2. Selecționatele Naționale. Scopul este crearea unei Naționale competitive, care să presteze un fotbal de calitate. Creștere constantă în clasamentele FIFA și UEFA.
Pentru aceasta vom crea 3 Academii: Nord, Centru, Sud. Posibil una în
Transnistria. Vom consolida oficiile regionale. Programul NOI – sistem comun de
instruire al jucătorilor. Selecția jucătorilor talentați.
Vom crea un Departament de coordonare a activității echipelor Naționale.
Dezvoltarea multidirecțională: farmacologia, recuperarea, nutriția și
psihologia.
Colaborarea mai strânsă dintre Naționale și cluburi. Colaborarea dintre
antrenori.
3. Campionatul Moldovei (Liga). Rebranding. Creșterea numărului de spectatori 100% (de la 400, media). Creșterea gradului de informare a spectatorilor despre campionat. Creșterea audienței transmisiunilor. Sponsor principal pentru campionat.
3. Campionatul Moldovei (Liga). Rebranding. Creșterea numărului de spectatori 100% (de la 400, media). Creșterea gradului de informare a spectatorilor despre campionat. Creșterea audienței transmisiunilor. Sponsor principal pentru campionat.
Promovarea brandului și a imaginii (stabilirea publicului țintă,
strategia Ligii, îmbunătățim comunicarea dintre cluburi și suporteri, majorăm
nr de camere video la meci de la 5 la 7, creăm web site al Ligii, organizăm
eveniment MatchDay).
Dezvoltarea cluburilor și a infrastructurii (seminare pentru managerii
cluburilor, manager de dezvoltare, vom susține cluburile în dezvoltarea
infrastructurii).
Dezvoltarea relațiilor de parteneriat (Marketing. Promovarea Ligii în
mass-media. Sondaje și studii publice despre ce dorește spectatorul de la
fotbal. )
Comercializarea campionatului (Sponsor principal, sponsor oficial,
sponsor tehnic, drepturi media, panouri publicitare, evenimente de marketing
ale sponsorilor. Vom susține cluburile, ca în viitor să creeze Liga Independent
de FMF).
4. Fotbal feminin. 43% dintre respondenți consideră că fotbalul este un sport masculin. În Moldova avem 6600 de fotbaliste înregistrate. Obiectiv – 15 mii.
4. Fotbal feminin. 43% dintre respondenți consideră că fotbalul este un sport masculin. În Moldova avem 6600 de fotbaliste înregistrate. Obiectiv – 15 mii.
Vom crea Programe de fotbal pentru fete (Festivaluri, turnee regionale.
Schimbăm percepția).
Ajutor de gestionare pentru cluburile feminine (instruire manageri, antrenori
și insfrastructură. Sponsori).
Competiții republicane la toate categoriile de vârstă (formarea Ligii
U11).
Creșterea interesului pentru campionatele feminine (de la 4% la 7%).
Instrumente pentru realizarea obiectivelor:
-
Colaborarea cu Guvernul. Autoritățile statale
trebuie să se implice mai mult pentru susținerea fotbalului. Model SROI (Impact
social de investiție), prin care vom demonstra că participarea în masă în
fotbal va aduce beneficii sociale, de sănătate și economice statului. Vom
continua colaborarea cu MECC pentru implementarea fotbalului în școli. Vom
propune examinarea cadrului legislativ pentru sponsorii din sport. Colaborare
cu Guvernul pentru construcția terenurilor de fotbal în zonele unde acestea
lipsesc.
-
Înregistrarea suporterilor. Obiectiv: 20 de mii
de emailuri de la suporteri. Important să știm exact cine este auditoriul
nostru. Vom dezvolta canalele de socializare. Activități online pentru
suporteri. Voluntari pentru competițiile FMF și internaționale. Vom organiza
evenimente pe lângă meciurile de fotbal, inclusiv transmisiunea meciurilor pe
stadioane. Scopul: atragerea oamenilor la stadion. Vom transmite meciuri la tv.
Zone speciale pentru parteneri la stadion.
-
Evoluția FMF. Dezvoltarea
sectorului IT. Dezvoltarea structurii interne FMF. Comunicarea între
departamente. Instruirea personalului FMF, prin implicarea UEFA.
Cam asta e noua Strategie FMF, pe scurt. Așteptăm în continuare
propuneri de la experți și suporteri. Propunerile trebuie să se axeze doar pe
subiectele abordate în Strategia 2020/24.
Comentarii
Trimiteți un comentariu