Să moară capra vecinului. Mulțumesc, Sheriff

 Cu ”ocazia” că Feisbuk mi-a blocat contul pentru câteva zile tocmai pentru că am postat un video cu un gol al Șerifului filmat cu telefonul de la TV, am ocazia să mai scriu și pe blog, un loc care oricum îmi este mult mai aproape sufletește decât ”piața centrală” a lui Zukerberg sau cum îl mai cheamă...

De ce moldovanul are rânza amară? De ce să se bucure pentru vecin dacă el nu poate ceea ce a reușit vecinul? Să moară capra vecinului! Cât de bine ne caracterizează ca popor această expresie veche de când lumea.

Mă uit la reacția unor indivizi la reușitele echipei Sheriff și nu pot să cred ceea ce văd. Cum poți să blamezi o performanță când știi că și tu ai de câștigat din asta? Tot fotbalul moldovenesc are de câștigat din asta, cineva direct (cluburi, școli de fotbal care vor lua mai mulți bani de la UEFA), cineva indirect (toți cei pasionați de fotbal). 

Brusc, unii au devenit mega cinstiți și li s-a trezit demnitatea din ei, uitând că tot ei sunt cu musca pe căciulă, invocând tot felul de pretenții nefondate, pe care nu vreau să le repet. Tot negativul aruncat de acești indivizi care se pretind mari consumatori de fotbal demult a devenit ridicol. Iar când nu știi să te bucuri nici atunci când o lume întreagă este impresionată de conaționalii tăi, ori ești rău intenționat, ori ești prost. 

Și ca să punem punct polemicilor dacă Sheriff este echipă moldovenească sau nu, ori câți moldoveni joacă la Sheriff. 

1.Fotbalul NU s-a separat NICIODATĂ între stânga și dreapta Nistrului! Am fost mereu împreună și am evoluat împreună (jucători și echipe de pe ambele maluri ale Nistrului) pentru Republica Moldova. Imnul Moldovei cântă pe stadioanele din Tiraspol și se arborează drapelul Republicii Moldova! Avem un campionat comun, care se numește Campionatul de fotbal al Moldovei! 

2. O să vă recomand să vedeți câți ucraineni joacă la Șahtar Donețk sau câți au jucat în ultimii 20 de ani. Cu toate acestea toți știu că Șahtar este echipă ucrainească. Același lucru cu multe alte echipe mari din lume. Câți francezi joacă la PSG? Dar câți francezi get beget joacă în Naționala Franței? 

Închei aici. Am privit meciul cu Dinamo Zagreb (3-0 pentru ai noștri) la postul rusesc Match TV. Comentatorul rus niciodată nu a folosit denumirea Transnistria! Din contră, de fiecare dată a accentuat că Sheriff este echipă moldovenească, că meciul se joacă în Moldova, la Tiraspol și că fotbalul moldovenesc va avea echipa în Champions League! 




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Taxele de participare în campionatul Moldovei la fotbal și achitarea arbitrajului

7 lucruri înainte de meciul secolului

Victoria istorică a Moldovei asupra Poloniei. Cum am văzut-o din tribune