Portocala de oțel

Moldova - Olanda 0-1
Pe ăștia nu-i băteam nici cu sapa...
Să fim serioși. La ce am văzut ieri pe teren, nimic nu o putea opri pe Olanda să ia toate cele 3 puncte. Chiar dacă am fi egalat cu noroc oricum nu scăpam. Până să primim gol nu puteam să legăm 3 pase consecutive, iar olandezii ne-au amețit cu pasele lor, tiki-taka în variantă nordică. 
Din păcate, diferența de valoare este prea mare. Sigur, este neimportant, dar am remarcat că după tentativa nereușită a lui Suvorov (foto) de a-i strecura balonul printre picioare lui van Bommel la mijlocul terenului, olandezii au dat o lecție de fotbal băieților noștri anume la acest capitol. Racu, Bolohan și alții au luat atâtea mingi printre craci că nu mai știau pe unde sunt. 
Lăsând ironiile (NU răutățile, pentru că nu am scris cu răutate) la o parte, aș vrea să accentuiez încă o dată că am jucat cu vice-campioana mondială! Cu alte cuvinte, am ieșit cu bățul împotriva tancului. Greu, aproape imposibil. Mai ales că și arbitrul german ne-a dat discret de înțeles că nu avem nicio șansă. De înțeles, noi suntem niște pitici, ei sunt uriașii.
Puțin despre public. N-am mai văzut până acum atâta lume pe stadionul Zimbru. Cred că erau vreo 14-15 mii într-o arenă de doar 10.500. Știind că suntem victime aproape sigure, oamenii au venit să-i susțină pe tricolori. Să le arate lui Sneijder și ceilalți extratereștri că și noi avem fotbal, așa cum este el, bun sau rău, cu sapă sau fără, dar îl avem. Iar spectatorul, care a intrat în timpul jocului în teren, și-a așezat mingea la punctul cu var și a marcat în poarta lui Stekelenburg, va povesti nepoților că a fost singurul moldovean care a înscris un gol în poarta vice-campioanei mondiale.

Moldova - Olanda 0-1
Marcator: Huntelaar (37)
MOLDOVA: Namașco, Golovatenco, Epureanu, Racu, Cebotaru (69, Andronic), Frunză (46, Bugaiov), Bulgaru, Bordian, Doroș (78, Josan), Suvorov, Bolohan
Rezerve:
Calancea, Savinov, Boreț, Zmeu
Antrenor:
Gabi Balint
OLANDA: Stekelenburg, van der Wiel, Heitinga, Mathijsen, Pieters, van Bommel, Kuyt, van der Vaart, Huntelaar, Sneijder, Afellay (90, Emanuelson)
Rezerve:
Worm, Boulahrouz, Brama, Wisgerhof, Lens, van Nistelrooij
Antrenor:
Bert van Marwijk

Comentarii

  1. AM VAZUT MECIU PE NET,
    DINTRE AI NOSTRI CRED CA SINT CARE NU S-AU ATINS DE MINGE

    RăspundețiȘtergere
  2. Namasco a tinut o minge extraordinara care venea drept in coltul stang al portii! Bravo Namasco! Avem noroc de portar!

    RăspundețiȘtergere
  3. imi rau ca a fost schimbat frunza :D:D:D:D:D

    mai slab jucator ca acest nu avut moldova de la independente incoace.

    si cind va fi frunza antrenor secund in liga a 3-a feminina din moldova la echipa de fetite sub 11 ani tot va fi slab.

    Ce fac crenvustele din om.

    RăspundețiȘtergere
  4. Public foarte pasiv, stateau cu gurele cascate si se uitau la oleandeji. Si sectorul 8 nu mi-a placut, demult nu au fost atitea oameni "straini" si atitea coji de rasarita dupa meci

    RăspundețiȘtergere
  5. Si vai de mine ce promo faceau televiziunile inainte de meci! Stoarcem portocala mecanica! :) Penibil! Zici ca jucam cu Andora, nu cu vicecampioana mondiala!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cele mai importante craci - ale lui Golovatenco, la golul lui Huntelaar.

    Iar singurul moldovean care a marcat un gol valabil Olandei, dublei vicecampioane mondiale la acel moment a fost Boreţ.

    Suporterul a marcat în poarta triplei vicecampioanei mondiale :)))))))))))))

    RăspundețiȘtergere
  7. si mie sectorul 8 nu mi-a placut, prea multi straini la meci.. si eu doream 2 sectoare de fani.. numai nu de astia cu rasarita.. :)))

    in rest Moldova a jucat atit cit le-a permis lor Olanda.

    RăspundețiȘtergere
  8. Adevarul e ca Balint e considerat in Romania un antrenor fara valoare. E mai mult ironizat decat laudat. Pe unde-a fost n-a reusit nimic.

    RăspundețiȘtergere
  9. nu e GABI vinovat ,daca nu ai jucatori cu cine juca atunci de unde vrei performante,toti selectionerii taruilor din europa de vest au de unde alege si pe cine convoca, Balint de unde sa-i aleaga?
    daca ar fi mai multe scoli de footbal caci in tara sunt talente, dar ele trebuie cautate si dezvoltate,asa cum se face in tarile dezvoltate,si numai atunci vom avea rezultate, dar nu numai scoala Zimbru care are elevai din Chsinau si syburbie, ce, chiar Chsinau nou=stru e plin de fotbalisti?

    RăspundețiȘtergere
  10. Eu cred ca pe langa diferenta de valoare, meciul a fost decis la nivel de mentalitate. In mod normal este mposibil ca o echipa care a reusit sa domine Ungaria in multe perioade ale meciului din deplasare sa nu poata lega mai mult de 3 pase in prima repriza cu Olanda, chiar daca aceasta este vice-campioana mondiala. Mental fotbalistii nostri erau invinsi deja inainte de startul meciului. Asta a facut ca Olanda sa bata fara mari eforturi sau emotii. Si Frunza, ce ati vrut sa faca? La meciul cu Finlanda era cel mai bun si unul din cei mai laudati, acum este ingropat de viu. Haideti sa fim calmi si sa ne gandim la urmatorul meci, nu la funeralii... :-) Eu zic ca inca se poate face o figura frumoiasa in aceste preliminarii. deocamdata cel putin nu ne-am facut de ras nici pe departe. Daca nu ne calificam, cum cred ca se va si intampla, macar putem juca rolul arbitrului in lupta echipelor cu sanse mai mari pentru calificare. Eu zic ca si acest rol e frumos si destul de laudabil la momentul actual.

    RăspundețiȘtergere
  11. frunza cum a fost scindura la meciul cu finlanda asa si a ramasi si acum, ideia-i ca atunci a putut scoate o lovitura libera, acum insa..

    RăspundețiȘtergere
  12. Dacwolf, eu nu stiu ce ti-a facut Frunza, insa n-ai dreptate. Nu vreau sa ma transform in avocatul lui Frunza, dar vreau sa fiu obiectiv. Nu doar Frunza a fost inexistent cu Olanda, dar si alti 4-5 jucatori, printre care si capitanul Epureanu. Asta e fotbalul. Iar cu Finlanda Frunza a fost cel mai bun si am castigat in mare parte datorita lui, chiar daca el n-a marcat. In plus, am mai spus-o, daca juca meci de meci asa cum a facut-o cu Finlanda nu era acum in Kazahstan, ci in Anglia. Trebuie sa fim realisti, rocat de mult ne-am dori sa fim acolo sus, inca suntem mici, foarte mici. Iar problema nu este intr-un jucator aparte, ci mult mai profunda, incepand de la fotbalul de copii, etc.

    RăspundețiȘtergere
  13. Frunză a fost MORT şi cu Finlanda şi cu Ungaria şi cu Olanda. Este adevărat că rezultatul obţinut cu Finlanda îl datorăm lui şi lui Suvorov care este de departe CEL MAI BUN din lotul actual. (El a fost cel mai bun jucător şi cu Finlanda şi cu Ungaria, cu Olanda greu de remarcat pe cineva, poate Namaşco)

    Epureanu??? Este principalul vinovat de înfrângerea în faţa Ungariei! Şi este adevărat că a fost inexistent cu Olanda! Nu îmi venea să cred s-a plătit pe el o groază de bani, mai bun deja a fost Golovatenco din liga a doua a Rusiei. Dar poate nu joacă pe postul său deşi a mai evoluat pe această poziţie.

    RăspundețiȘtergere
  14. Am ramas impresionat jocul lui Suvorov, in repreiza a 2 era practic de neoprit pe flancul sting, atit in aparare cit si in ofensiva, parea ca nu-i pasa de adversar judecind dupa lejeritatea cu care juca. Bravo lui! Fruza nu e de Nationala, e batrin si "slab"! Mi-a placut ca ai nostri au incercat totusi, sa opuna rezistenta Vicecampionilor mondiali! Criticati pe cei de la federatie, nu echipa!

    RăspundețiȘtergere
  15. Meciul a fost unul de vaza! Suporterii brawo. In opinia mea si scorul a fost extraordinar.
    Moldova 4ever!!!

    RăspundețiȘtergere
  16. sergiune, tu compari ungaria cu olanda? e diferenta cam de la cer la pamant. apoi, cum poti spera sa bati olanda cu un lot atat de subtire?

    RăspundețiȘtergere
  17. 1. Frunza a castigat meciul cu Finlanda in proprtie de 60%. Asa "batran, slab si prost", cum ziceti voi, EL l-a silit pe Hyypia sa comita faultul ultimei sperante si sa ia rosu! Din acel moment puteti socoti ca Frunze la fiecare faza scotea un finlandez din joc.
    * Ca poate era mai bun la acest meci Bugaiov - asta e alta teraba...

    2. Sandu a sustinut inainte de meci ca "batem Olanda!" pentru a crea emulatie inaintea partidei(adica, ажиотаж, mai pe intelesul tuturor) si a cam reusit. Doar ca a ridicat prea mult stacheta si daca o fi auzit treaba asta si jucatorii s-ar putea sa fie "ars" inainte de a incepe jocul. Dar daca fanul nostru ar fi judecat "la rece" nu ar fi putut pretinde echipei noastre sa "bata". Nici Spania nu a putut bate Olanda in 90 de minute! N-are cum fi Moldova mai tare decat campioana mondiala... Da?

    3. Orice ar fi facut FMF, Pavel Ciobanu, Balint sau Starik Hottabyci, n-aveam cum lua puncte Olandei. Daca nu marca Huntelaar in faza aia, ar fi facut-o el sau alt olandez mai tarziu. Ei nu s-au omorat cu firea pt ca au meci important cu Suedia. Dar daca trebuia, ar fi legat 6 pase "din prima" nu doar intr-o singura faza la 30m de poarta noastra (prin min. 60), ci de mult mai multe. Nu va indoiti.

    4. Tricolorii nostri au fost bravi. Nu le putem pretinde mai mult si nu vad ce le-am putea imputa cu adevarat. Au pierdut la limita si e bine (si) asa, Pt ca orice alt rezultat posibil al acestui meci era unul mai rau (in sensul ca se punea doar problema diferentei de scor).

    5. D-aia si Balint spunea inainte de meci ca mai important e meciul cu San Marino. Astia vor pune, presupun eu, "autobaza" in careu si va fi greu de tot sa le dam primul gol. Dar daca le dam unul rapid, le vom da mai multe. D-aia l-as vedea pe Suvorov ceva mai avansat ca sa ajunga mai usor in careu. Acolo, dribland (e singurul care poate scoate omul din joc, fara a fi in viteza), poate scoate un penalty. Dar sa asteptam meciul si sa nu punem caii inaintea carutei.

    Cu respect, Victor

    P.S. sergiune, onde e que viste o nosso jogo contra a Laranja Mecanica?

    RăspundețiȘtergere
  18. Pt unul din anonimi: Eu nu compar Olanda cu Ungaria. Vai de priceperea mea in fotbal daca as face comparatia. Am zis doar ca dominand o buna parte din meciul de la Budapesta, normal ar fi fost sa legam mai mult de 2 pase acasa, chiar daca adversar era Olanda. Eu sunt sigur ca baietii nostri sunt capabili, doar ca factorul mentalitate i-a impiedicat. De unde ai luat tu ca eu pun Olanda cu Ungaria pe aceiasi balanta? Olanda a batut Ungaria inainte de mondiale cu 6-1!!! Deci, nu e loc de comparatie! Nu mai inteles corect, ori poate eu nu m-am exprimat foarte explicit...

    RăspundețiȘtergere
  19. pt acelasi anonim: Eu nu prea speram sa batem Olanda. Chiar am pariat pe victoria Olandei, la cota de 1.20 si mi-am luat banii! :-) Am zis ca daca pierd banii inseamna ca face Moldova o mare-mare surpriza, dar nu prea credeam ca e posibil si de aceea am si pariat.

    RăspundețiȘtergere
  20. Imi fac eu griji pt rezultatul cu San-Marino, orice scor ma aranjeaza, victorie sa fie. Sa nu se relaxeze ai nostri dupa 0-8 a celor de la San-Marino.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Taxele de participare în campionatul Moldovei la fotbal și achitarea arbitrajului

7 lucruri înainte de meciul secolului

Victoria istorică a Moldovei asupra Poloniei. Cum am văzut-o din tribune