mUE, fenosa!!!

m - de la moldovenizat
UE - de la Uniunea Europeană

Union Fenosa este compania care s-a adaptat perfect rigorilor și realităților moldovenești. Adică, percepe taxe uriașe pentru un serviciu prestat de kkt. 

Orice moldovean a avut măcar o dată probleme cu Fenosa. Probleme create tot de Fenosa. Măcar o dată. Pentru că eu am avut ghinion să am probleme cu ei aproape constant.

Ultima. Primesc azi factura pe posta electronică. Factura e de pe 3 februarie până pe 2 martie. Adică până ieri. Stau și mă gîndesc: sunt harnici ăștia de la Fenosa. Ieri au luat datele de pe contor, iar azi deja mi-au trimis factura. Apoi soția îmi zice că datele au fost luate încă săptămâna trecută! 

Apare o întrebare: cum naiba știu cei de la Fenosa cât am consumat eu de săptămâna trecută până ieri, zi în care mi-a fost întocmită factura?

Mă uit la contor: 1956 kw.
Mă uit pe factură: 2116 kw.

Diferența de 160 kw. Îmi amintesc că Filip a declarat că se va ieftini lumina. Cu cel puțin 10%. Bun. Deci flăcăii de la Fenosa îmi bagă să plătesc ceea ce n-am consumat încă cel puțin cu 10% mai mult decât prețul stabilit. 

Și din nou muzică. Adică amintiri. Nu înțelegeam eu de ce toamna trecută cei de la Fenosa îmi bagau în facturi cifre mult mai mici decât cele de pe contor. Exact invers decât acum. Pe urmă m-am prins: ca să plătesc ulterior preț majorat pe lumina pe care am folosit-o când avea preț mult mai mic! 

Uimitor cum se transformă europenii când ajung în Moldova! În loc să ne facă pe noi europeni, se fac ei moldoveni!

Sun la Fenosa. Mă prezint cine sunt. O fetișcană îmi spune că mă va contacta cineva din șefi în 4 minute. Exact asta s-a întâmplat. Mă suna o altă fetișcană, care chipurile e șef. Îmi zice că în 4 zile va veni cineva să verifice datele de pe contor. Îi zic că nu trebuie să vină peste 4 zile pentru că în 4 zile eu voi mai folosi electricitate. În plus eu deja am filmat datele pentru ei, așa că nu au decât să vină azi să verifice. Ea mi-a zis că în 4 zile e maxim ce poate face. Peste 4 zile e duminică... 

Trece o oră și mă suna iar de la Fenosa. O tanti, care deja mă căuta la mine pe stradă. Nu găsea casa. A găsit-o. A verificat. Și-a cerut scuze. Eu am întrebat-o: spune sincer, v-au cerut șefii să le dați datele de pe contor cu 200 kw mai mult? Ea a zâmbit (afirmativ într-un fel). Dar a spus nu, desigur. Și iarăși s-a scuzat.

Iar eu o să vă spun ceea ce i-am zis și domnișoarei de la Fenosa care m-a sunat: nu am nevoie de scuze. Am nevoie să-mi întoarceți diferența de bani pe care mi i-ați luat conștient atunci când s-a scumpit lumina și acum când se ieftinește. Pentru că voi sunteți niște hoți ordinari și pentru asta trebuie să stați la pușcărie ori în cel mai rău caz să fiți penalizați financiar.  


Comentarii

  1. Sandu, buna seara. Cred ca situatii de acest gen sunt sute. Cinci ani traiesc in apartament. Platesc, regulat, lunar, fara ezitare, platesc de pe card, de la terminal. A fost indeajuns sa nu platesc si m-au deconectat. In ziua cind mi-au adus factura cu datoria, in aceiasi zi si m-au deconectat. Am facut galagie mare la sediul lor, dar nu am vazut intelegere. Nu analizeaza clientii sai. Nu am fost niciodata rauplatnic. Era indeajuns un sunet la stationar, mobil, un email la urma urmii (traim in secolul 21). Nu a fost... deconectat fara ezitare, cu etichetare ... jale ... am si platit 146 lei pentru reconectare. Asta chiar nu o inteleg ...

    RăspundețiȘtergere
  2. fenosa,eu am auzit mai multe,ca de ex un coleg de al meu,sia cumparat un apartament nou,are peretii goi,gaz nu consuma deloc,dar oricum lunar ii vin cite 36 lei,a snat la moldova gaz,si au promis ca o sa hotarasca intrebarea,au trecut deja 4 luni si nimic schimbari

    RăspundețiȘtergere
  3. V-ati trezit ca Fenosa va fura ? Eu de 4 ani aberez ca un tampit in lkegatura cu Fenosa ca fura si tor fura si degeaba

    RăspundețiȘtergere
  4. Bravo Sandu bun articol pe mine tot au incercat sa ma fure

    RăspundețiȘtergere
  5. La mine acasa veneau chitante de la fenosa . Erau cu adresa poshtala a mea , insa cu un alt consumator neidentificat. Am sunat la Fenosa shi au spus ca acel consumator nu are contract cu ei, iar adresa de expediere era anume a mea . Bine ca am citit cu atentie chitanta shi nu am achitat bani pe conturi false. Asha chitante am primit cateva luni la rind , cu consum istoric diferit dar si fara datorii. Cred personal ca e o smecherie de a lu Fenosa pentru cleentii neatenti. Dar daca era mama mea care nu intotdeauna reuseste sa gaseasca ochelarii ?

    RăspundețiȘtergere
  6. Ne fura GUVERNANTII nostri nu fenoza sau Red Nord, ca fenoza este numai denumirea firmei dar in realitate in spatele ei stau cu totul alte persoane care dirijeaza care stabilesc preturi.IN UCRAINA un kw Costa cu tot cu scumpirea care a fost 60 bani moldovenesti,Red nord cumpara lumina din Ucraina ,diferenta 1,4 lei.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ehhh sandu, sandu. Da... sa fii in fracțiunea liberala, care fura tot in capitala e OK?
    Da, fenosa merita sa fie alungata afara si rețelele confiscate. Ce merita sandu grecu pentru voturile in CMC, cand se fura miliarde si hectare de la orășeni. A?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-am nimic comun cu CMC-ul si cu hotii care fura. Ma confundati

      Ștergere
  8. Cititor le dau datele corect, iar cei care pun in pcuri adauga kw.

    RăspundețiȘtergere
  9. La mine cand au luat datele au pus mai mult iar luna viitoare nu am platit aproape de loc, cred ca ceva nu e in regula, oricum asteptam sa ieftineasca spaniolu pentru ca e un spaniol care da ordini la toti din fenosa

    RăspundețiȘtergere
  10. Toti sunt niste hoti numai la ,,chirticul'' lor se gindesc.Peste hotare de esti deputat sau politician cheltuielele pe facturi si pe impozit sunt mai mari decit la oamenii de rind dar la noi e totul cu piciarele in sus de aia si ai nostri au vile de milioane si masini luxoase pe cind noi oamenii simpli mincam asa ceia ce ni se scurge printre degete, resturi.....

    RăspundețiȘtergere
  11. Intotdeauna fac asa, estimeaza si nu pun consumul efectiv in factura. Asa fac si aici, in Italia, ma intreb numai dece oare nu estimeaza niciodata mai putin decat consumam, ci intotdeauna cu surplus? Clar ca e o intrebare care nu necesita un raspuns, ca-l stim cu totii! Cel putin te-au sunat si ai vorbit cu cineva din ei, aici insa daca ai o problema nu ai decat sa stai ore in sir la telefon asteptand sa se elibereze un operator de la call center, iar apelurile sun cu plata...si chiara daca dai de cineva, e deseori cate o fetiscana incompetenta care nu stie ce sa raspunda si te trimite cu apelul de colo colo numai ca sa o lasi in pace... Bravo ca ai curaj sa le spui direct aceste lucruri!

    RăspundețiȘtergere
  12. Offf, o companie de rahat! Eu de doi ani nu mai locuiesc in apartament, tot e deconectat dar oricum vine factura cite 230 lei plus minus, hoti de drumul mare! I-am chemat sa verifice si au zis ca contorul e bun si ca eu sa caut prin casa ce am in priza!!! Chear nu am nimic conectat in afara de domofon si paza care la sigur nu invirt 230 lei lunar!n-ai cu cine vorbi acolo!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Mai este o problema in apartamentele noi o parte din firele electrice trec prin pardoseala de la etajul superior asa ca gindestete ca poate sa te fure vecinul.

    RăspundețiȘtergere
  14. In apartamentele noi nustiu de cele vechi o buna parte din instalatia electica trec prin pardoseala etajului superior asa ca poate sa va fure vecinii

    RăspundețiȘtergere
  15. Eu de cand bat clopotele in legatura cu Fenosa si am primit si amenintari si 9 dosare penale din ce mai miri din ce cauza .Inclusiv certuri cu ciobanelu Dandana de la ANRE si incompetenta unora etc .A luat cineva masuri nimeni mai mult mai facut de caca pe curaj.net si ce folos ?Iar acum incercati sa va desteptati dar va intreb ca unde ati fost atunci cand am avut nevoie de voi ca sa va apar drepturile ?

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Taxele de participare în campionatul Moldovei la fotbal și achitarea arbitrajului

7 lucruri înainte de meciul secolului

Victoria istorică a Moldovei asupra Poloniei. Cum am văzut-o din tribune