Cum a ajuns Barburoș la Beșiktaș

În vara anului 2007 mergeam la nou formata FC Beșiktaș Chișinău, la invitația lui Petru Efros. Trebuia să facem echipă în mai puțin de 2 luni de zile și să jucăm în Divizia A. Scheletul a fost format din jucătorii aduși de la Goleador. Restul i-am selectat de la diferite cluburi, jucători liberi, care nu trebuiau nimănui.  

Efros avea un farmec deosebit de a atrage oameni în jurul lui. Îi plăceau ăștia tineri, pe care să-i crească și să-i modeleze după placul lui. Eu eram mai mult cu jucătorii formați, pe care îi cunoșteam. Așa l-am adus pe Marcel Reșitca. Dar și pe Ruslan Barburoș.

Barbic nu mai jucase fotbal de vreo 2 ani. Se certase cu cei de la Șerif, care l-au dat afară fără ca să-i rezilieze contractul. Nu putea semna cu nimeni, dar în Divizia A l-au lăsat. Mai ales că nu mai jucase de multă vreme. Practic se lăsase de fotbal.


FC Beșiktaș Chișinău, prima săptămână de la fondare
Când i-am zis antrenorului Petru Efros că aș vrea să-l luăm pe Barburoș, acesta mi-a răspuns: ”Sandu, el e mai gras ca mine! Ce să facem noi cu el?”. Am avut răbdare și l-am convins pe Efros că Barbic își va reveni, că va fi printre cei mai buni și că cei tineri vor învăța mult fotbal de la el. Până la urmă l-am adus, după ce l-am sunat personal pe Nicolae Ziuzin și l-am rugat să-i dea liber. 

Și Barbic n-a dezamăgit! A muncit cot la cot cu niște copii și în 2 luni a dat jos vreo 20 de kg! Și a fost cel mai bun! A marcat 12 goluri, dar mai important este că jucătorii tineri chiar au învățat foarte mult fotbal de la el. Pe lângă toate mai era și sufletul echipei prin glumele sale și pofta de viață... Greu de realizat că nu mai este... Avea doar 38 de ani...

Tropaneț, Savcenco, Miterev, Cebotari, Barburoș... Ce linie de atac! Fotbaliști excepționali. Probabil că și acolo sus, undeva, pe lumea cealaltă, la fel ca și aici iubesc fotbalul. Și îi iau de tineri pe cei mai buni, cei care fac spectacol, cei deosebiți.

Odihnește-te în pace, Barbic!  


FC Beșiktaș (2007)
Rândul de sus: Țuguțchi, Cerescu, Cebotari, Hvorostianov, Golan
Rândul de jos: Molla, Telfer, Barburoș, Melnic, Efros, Jicul

Comentarii

  1. Dumnezeu sa-l ierte pe varul Ruslan!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Iubesc sportul si imi place tot ce este legat de el.De fapt unica ce mii greu asta este sa gasesc haine potrivite pentru antrenamente, dar si asta s-a rezolvat, am gasit un magazin superb ShopTime.md , cui ii va fi interesant > http://shoptime.md/haine-pentru-femei/

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Taxele de participare în campionatul Moldovei la fotbal și achitarea arbitrajului

7 lucruri înainte de meciul secolului

Victoria istorică a Moldovei asupra Poloniei. Cum am văzut-o din tribune