Prieten cu grecii

Așadar, august 2009. Vineri seara. Cu prietenii la o bere pe o terasă din Chișinău. Sună telefonul. La celălalt capăt al undei (firului ar fi fost pe vremea lui Chirilă) un amic mă întreabă dacă îl cunosc pe Temur Ketsbaia, fost jucător georgian. Sigur că-l cunosc, dar nu personal. Îmi spune că e la hotelul Leogrand și că dacă pot să merg să mă văd cu el o să mă sune cineva din Grecia. 

Nu puteam rata așa ceva, așa că am urcat în mașină și am mers în centru. Între timp a mai sunat o dată telefonul. Era un agent de jucători din Grecia, Iorgos, care m-a rugat să am grijă de Ketsbaia (foto). Acesta venise să vadă un meci al Șerifului din campionatul Moldovei. Șerif urma să joace în play off-ul Champions League cu Olympiakos Pireu, unde antrenor era Ketsbaia. Împreună cu el la Chișinău venise și directorul sportiv Kyriakos Dourekas despre care am scris atunci.

Am avut eu grijă de ei în acea seară. I-am dus pe unde au vrut, iar a doua zi au plecat la Tiraspol, la meci. Șerif câștigase atunci, dar nu conta asta pentru mine. Pentru mine important era că grecilor le-a plăcut seara de creație pe care le-am organizat-o. Astfel, Kyriakos mi-a propus să le organizez peste o săptămână tot sejurul echipei Olympiakos Pireu la Chișinău. 

Am alergat atunci un pic, 48 de ore nedormite, dar s-a meritat. Am trăit alături de jucători mari, am vorbit cu ei, m-am împrietenit cu Melberg (fost jucător la Juventus Torino) și cu Nikos Simakos, team-managerul de atunci, un băiat extraordinar, care știe fotbal mai mult ca Meme Stoica. Am vorbit cu Niniadis despre un posibil transfer a lui Pantilimon la Pireu. L-am sunat și pe Iancu, care a cerut 5 milioane! Niniadis a zis că nu dă mai mult de 1 milion. Dar peste un an Panti a plecat pe 5 milioane la Man City...

În fine am câștigat bani frumoși și am stabilit o relație extraordinară la Olympiakos pe care o păstrez până azi. Apropo, după asta mi-am deschis vreo 3 ani la rând viză shenghen pentru un an la Odesa, la consulatul Greciei, unde eram primit de consul personal, cu cafea și cu viză făcută în câteva minute ”pentru că sunt prieten cu Olympiakos” - cel mai mare club de fotbal din Grecia. 

Azi seara, de la 9 voi fi la stadionul Zimbru ca să susțin echipa noastră în meciul cu grecii de la PAOK.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Taxele de participare în campionatul Moldovei la fotbal și achitarea arbitrajului

7 lucruri înainte de meciul secolului

Victoria istorică a Moldovei asupra Poloniei. Cum am văzut-o din tribune